Liten “trasmattevirkad” väska och länge leve klimakteriehäxan

liten-vaskaRedan fredag!! Shit vad veckorna sprintar fram medan jag själv ligger 50+ sekunder på 100 meter! Såå skönt att jag nu kommer att vara lite ledig i alla fall.. skallen är ju fylld av spretiga idéer.

På handarbetsfrontens färdiglista kan jag bocka och tacka av denna lilla väska, liknande denna runda kudde. De ihopvirkade remsorna och rosetten är av samma tyg, men uttrycken blir ändå lite olika. Ja, jag gillar verkligen hur mönstret blir i “trasmatteform” med lingarnet.

Annars då? Jovars, jag skulle fixa nya sulor hos ortopedteknikern och fick då veta att gipsavgjutningarna inte höll måttet, att det var för dåligt gjorda, vilket innebar att jag skulle behöva göra nya. “Jaha”, undrade jag, “måste jag då betala för dem?” “Självklart!” tyckte hon i receptionen snorkigt och såg på mej som om jag vore tappad bakom en vagn. “Nä”, sa jag bestämt, väckte klimakteriehäxan inom mej och fortsatte med vässade, hypnotiskt gulblänkande tänder, “Aldrig i livet, de är ju gjorda här! Ska det vara så, går jag allt till någon annan..!”

Summa summarum, jag slapp betala för de nya gipsavgjutningarna, samtidigt som receptionisten tyckte att det var onödigt att jag blev så arg, medan jag vet att klimakteriehäxan sparade si sådär 6-700 kronor åt mej 🙂

Trevlig helg!

This entry was posted in Väskor, Virkning and tagged , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Liten “trasmattevirkad” väska och länge leve klimakteriehäxan

  1. Miri says:

    Very cute väska! Det var inte klimakteriehäxan som gjorde den, då hade den väl blivit virkad av taggtråd. Men det var bra att hon sa ifrån när det behövdes. Man kan ju tycka att det är självklart att inte du ska behöva betala för att nån annan gjort ett dåligt jobb! Som om tandläkaren av misstag drar ut en tand och så måste du betala både för utdragningen och insättandet av en ny tand. Sånt har säkert inträffat.

    • lopplisa says:

      Ja, man får stå på sig ibland! Tur att få lite skjuts i det så här på ålderns sensommar 🙂 En vän fick ner en oresonligt rappt stigande advokaträkning med över 10 000 :- genom att låta klimakteriehäxan gasta och gorma sakligt per telefon!!!

  2. Anita says:

    Väskan blev hur fin som helst, gillar verkligen den “ruffa” känslan. På tal om “ruff” känsla så är klimakteriehäxan spot-on. Mer klimakterieutbrott åt folket!!!!!!! Bara älskar dina inlägg!!

Leave a Reply

