Svamplampa

lampasvamp2Lite sned, lite vind, men ändock en lampskärm på temat svamp, där ingen svamp råkar vara den andre lik. Men, min initiala idé står ännu att realisera.. och kanske, kanske återkommer jag inom sinom tid med den. Vet bara inte om en mer optimal fot står och väntar på någon av “mina” secondisar, och att jag borde hålla mig till tåls lite till.

Jag går ju Återbruk textil 1 på distans, på Eskilstuna lovely Folkhögskola 🙂 Vi, en brokigt homogen skara människor, håller till i en av lokalerna i återbruksgallerian, ReTuna. Där har vi hunnit med att träffas två lördagar hitintills. Jättekul och inspirerande! Längtar redan till nästa gång 🙂

This entry was posted in Decoupage and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to Svamplampa

  1. Miri says:

    Så fräck med alla retrotyger och svampar – very unik! Och jag blir så avis på dej som får gå såna där kurser – bara att få träffa likasinnade skulle vara så kul. Enda alternativet här är konstverkstad i Burträsk som visserligen ligger bara fem mil bort, men kräver bussbyte i stan och det blir alldeles för jobbigt och dyrt. Tja, jag får väl fortsätta roa mej själv med juicekartonger och glasslådor …

    • lopplisa says:

      Tack Miris! Synd att du inte hittar kurser i ditt omedelbara närmområde 😦 Det är ju hiskeligt närande att gå på kurs, lära sig något och träffa hygglon! Tur då att du knappast har svårt att sysselsätta dej ändå 🙂 Det där senaste i återbruksform du funnit upp, är ju liksom bara enastående

  2. Verkligen fin! Gillar verkligen de färgerna och roligt med svamparna.

    Tycker absolut att det var rätt med sulorna. Tycker heller inte att du är häxa för att du tog i när det gällde att få nya gjorda. Det var ju faktiskt receptionisten som var en häxa (klimakterie or not). Way to go girl!

Leave a Reply

