Triss i förvaring

En grej med att jag anmälde mej till Textilt återbruk 1Eskilstuna Folkhögskola, var ju att jag ville komma i gång med att sy mer, förstås! Därtill kände jag mej till nöds tvungen att knapra på det digra lager av åkerbrukade tyger som jag lyckats samla på mig över tid, trots att jag inte varit en särdeles syende människa. Och så långt motsvarar kursen verkligen mina förväntningar!! 🙂

Igår satte jag skarvsladden till symaskinen och lät stygn matas fram över återbrukat tyg, medan tv-serien Homeland, säsong 2, syntes i rutan och ljöd ut i rummet. En egenhet jag har, är ju att inte kunna glo på tv, utan att ha något annat för mig, parallellt. Resultatet blev dessa:

tygkorgarTriss i tygkorgar

Hahaha.. och bara för att inte chockstarta lagertömningen, är det orangea lövtyget ett nyförvärv. Jag fick nämligen lovligen med mej det från kursens egna tyglager, sist jag var där på ett kurstillfälle IRL.

Mönstret/formeln jag följt för att sy korgarna, hittade jag här, hos Litlle miss fix it. Plättlätt om man är noggrann och lägger höftandet bakom sig!

This entry was posted in Förvaring, Tyg and tagged . Bookmark the permalink.

4 Responses to Triss i förvaring

  1. Gillar formen på dem. Riktigt läckra. Kul att du nämner skarvdladden till symaskinen. Min gick sönder igår. Trodde det var symaskinen men tack och lov var det bara skarvsladden för att maskinen ska nå till, just det, tv:n. 🙂

  2. Alicia says:

    Men så snurrigt att jag missat att du också pluggar på Eskilstuna folkhögskola (tills du kommenterade det på mitt inlägg om ReTuna vill säga). Så liten och fin världen är! Vi är oftast där första torsd-fredagen varje månad. Det vore kul om det tajmade någon gång! 🙂

Leave a Reply

