Go with the flow

Jupp! Fortsätter att bekanta mej med sömnad vid maskin på lagom nivå! Och nu kan jag hantera blixtlås per meter, tack vare kursen jag går! Och enkelt sy fodral på detta vis!

pennfdralOrdet schablonerade jag dit genom att skriva ut det på overhead-plast, därefter skar jag ut bokstäverna och vidare målade jag över de snuttar som höll tomrummen i bokstäverna p, e och o i ordning.

Ha ett fortsatt fint slut på vardagsveckan! Själv behöver jag ge tvätten en match, städa och dona Suck! 😦

This entry was posted in Decoupage and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Go with the flow

  1. Miri says:

    Alltså, hur bär du dej åt för att åstadkomma såna prydliga schablonbokstäver? Förutom stadig hand och hyfsad syn, har du nån speciell schablonkniv eller en vanlig skalpell, eller?

    • lopplisa says:

      Jag använder en skalpell i pennstorlek om du förstår vad jag menar. Bladet är smalare och spetsigare än på en vanlig mattkniv. Fast iofs hade jag en gång en kollega på en dagverksamhet för äldre, som skar ut schabloner med kirurgisk precision med just en mattkniv, så kanske är det övning mer än skärverktyg?

  2. dragkedja på meter! Jag är impad:)

Leave a Reply

