Stämningsfullt i oktober

stamningsfullt

Tänkte att det var dags att sprida lite stämning så här i oktobermörkret. Prima pyttekopparpryttlar som ljusstakar och så favvoparet gubbtjuvsen!

Ja, och så kan jag berätta om när jag var till tandläkaren idag. En bit amalgam hade lossnat från en fyllning, så nu skulle hela fyllningen bytas ut. Mitt upp i allt i hopa säger tandläkaren att han måste börja jobba hemifrån i stället (Va? hur går det till?), att han är så stressad att kunderna märker det och så måste han komma bort från det här ljuuuset och ljuuuden, säger han. Ja, nu var det inte till mej han riktade sig, utan till tandsköterskan.  Och för att demonstrera ljuuuudet, drog han också igång något av instrumenten “i luften”, det lät som borren. Själv höll jag mej kolugn och tänkte “måtte han inte få ett nervöst sammanbrott just nu!”.  Arbetet var ju halvvägs kommet!

En jädrans märklig händelse! Mycket ska man då få vara med om här i livet och vilken jädra tur att jag inte har tandläkarskräck i alla fall 🙂

Ha det gott!

This entry was posted in Decoupage. Bookmark the permalink.

4 Responses to Stämningsfullt i oktober

  1. Miri says:

    Nä, att tandläkaren får ett nervöst sammanbrott just när han sitter där med borren i högsta hugg, det vill man inte vara med om! Tyvärr har jag gjort det till tradition de senaste åren, att knäcka en gammal plomb varje vinter, men jag har nu börjat öva mej på att tugga försiktigt och hoppas bryta den traditionen den här vintern. Man skulle kanske haft ett gör det själv-kit för att spackla ihop dom knäckta pluggarna – det kanske är sånt din tandläkare borde sitta hemma och paketera och sälja online, du kan väl tipsa honom.

  2. lopplisa says:

    Hahaha ja, jag får tipsa honom!! Nä, fy fan! En uppsättning tänder till borde evolutionen se till att människan utvecklar, nu när folk lever allt längre och längre.

  3. Mindre kul kan man tycka. Jag fick en gång en gynekolog sim klagade över att det var dålig arbetsställning. Hon gick och hämtade en kollega för att demonstrera arbetasställningen. Själva gynstolen var för lågt ner. Allt medan jag var i den.

Leave a Reply

