Påsryggsäck

Lite återbruk av jeans, några andra gamla loppade tyger + band och en liggandes stuvbit linnetyg till ingen nytta.. et voilà… en somrig ryggsäck.. så att säga av sorten, man “tager vad man haver och köper ingenting”…

ryggsäckspåse2

.. hällförsedd så att den går att hänga upp smidigt, och med innerficka och allt!

påsrygsäck-flera Öljettkrisen är dessutom tack och lov över! Länge leve Ebay!!! Hurra, hurra, hurra!

This entry was posted in Sömnad, Väskor and tagged , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Påsryggsäck

  1. Du är ju proffs på sy. Den blev hur fin som helst!

  2. Miri says:

    Finfint! Här har både symaskin och öljettång fått göra rätt för sej! Och på tal om det – vad har du för öljettång? Jag skulle behöva skaffa en.

    • lopplisa says:

      Tack Miris! Joru, öljettången är från Clas Olsson. Det går inte att komma in på djupet från kanten på hårda ytor, om du förstår vad jag menar, men på småbitar av tyg går det ju fint att komma till mitten. Tången jag har ser på pricken ut som den de har idag, fast det ska visst vara en ny leverantör. Här finns den de har idag: http://www.clasohlson.com/se/Öljettång/34-1476

      • Miri says:

        Aha! Hm, den kan kanske möjligen funka till mina juicekartongväskor ändå, fast det hade väl varit bra med en lite längre “käft”. Jag får titta på den om jag lyckas hitta den i CO:s labyrint – jag tror dom är värre än IKEA på att tvinga folk att irra omkring i hela butiken.

  3. Anita says:

    Inget är som återbruk! Du har fått till det igen och utan att öppna plånkan – helt i min smak.

Leave a Reply

