Halloween

Det var lite speciellt att handla på Willys i idag! 🙂

willys-häxa

Tänk att jag fick samsas i kassakön med en fullblodig häxa!

Ha en fin helg!

This entry was posted in Övrigt. Bookmark the permalink.

2 Responses to Halloween

  1. Miri says:

    Ja, förr i tiden var det bara till påsk man behövde oroa sej för dom där kärringarna. Nu smyger dom omkring i oktobermörkret också tillsammans med allehanda andra otäcka figurer. Det ringde två gånger på min dörr igår kväll, men jag gömde mej. Jag hade ju inget godis att muta dom med (möjligen kunde jag ha erbjudit ett äpple och några vindruvor) så vem vet hur illa det kunde ha slutat om jag öppnat dörren. För ungarna alltså, dom vet ju inte att jag är en äkta häxa med två barnätande katter, hehehe …
    Här en passande ramsa att öva på – snäppet värre än sex laxar i en laxask …
    “Three Swedish switched witches watch three Swiss Swatch watch switches. Which Swedish switched witch watch which Swiss Swatch watch switch?”

    • lopplisa says:

      Hahaha omöjlig ramsa att klara utan stukad tunga! Här kommer inga ungar förbi numera verkar det som, varken till påsk eller Halloween. Jag tror att de skiter i lägenheterna, eftersom det krävs portkod eller annat för att ta sig in i portarna i området. Som vuxen – anno nutid – har jag en kluven inställning till Halloween. Företeelsen fanns ju inte när jag var barn.. men om jag hade varit barn i yngre skolåldern idag, hade jag säkert älskat högtiden i fråga, med skräckblandad förtjusning 🙂

Leave a Reply

