Nåltovsdekorerat virketui

Jag håller på att knapra på det digra lager av material som jag har införskaffat genom envis hoarding. Ull för att tova har jag t ex köpt på mig under ett otal Symässor, men sedan använt mycket sparsamt (vilken tur att jag skippade den senaste symässan ändå!).

Förrförra helgen fick jag dock ett ryck och pepprade två alster med blommande nålstick, varav den ena är denna:

virketuiEtt lite lagom stort virketui av linnegarn och spillbitar av ull + ull att tova och lite till (skinn, pärlemorknappar, nylonband). Passar fint att ta med på resande fot, oavsett om det handlar om kollektivtrafiksresande, fjärrtåg eller flyg.

Här kan du för övrigt se en marsma jag gjorde för en tid sedan. Ja, och om det nu är formen som avgör vad en marsma är eller ej, har jag inte en blekaste aning om.. eller är det funktionen?? Vid det senare skulle man ju kunna kalla virketuiet för marsma egentligen.. hm.. det tål att funderas över.

Ha en fortsatt fin helg!!

This entry was posted in Förvaring, Tovat and tagged , , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Nåltovsdekorerat virketui

  1. Miri says:

    Fanken vicket fint etui! Och även den där marsman. Jag tror en marsma (maschma) ursprungligen var mer påse (rymmer mer) än etui, att det både är funktion och form som gör en marsma.

  2. Anita says:

    Mars… vadå? Har aldrig hört talas om något dylikt men dina fodral är lika söta som marshmallows iallafall. Praktisk grej, inte helt omöjligt att iden lånas av undertecknad! Ha en bra dag!!

  3. sofia says:

    Så fin att jag nli superpeppad att göra ett eget jag också!

Leave a Reply

