Måndagsnytt

Så, då var det måndag igen och dags för lite häng hos Klockarbarn med juliga förberedelser! Den här gången har jag gjort några klappar, vilka kanske hittar nya hem redan till första advent, faktiskt.

rodagrytisarJa, som dessa snabbvirkade rödrosa grytisar i restgarn, gjorda efter detta mönster hos Drops.

notkorgEller denna korg, också den av restgarner, men uppstånden efter eget huvud, pö om pö, där ett moment lagts till ett annat, på känn.

Ha en fortsatt fin måndag och spana för allt lakrits i världen in vad andra har hittat på, till en dag som denna hos Klockarbarn!

Tjingeling och god natt (ska själv slagga efter att ha jobbat natt)!

This entry was posted in Virkning and tagged , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Måndagsnytt

  1. Katarina says:

    Superfina grytlappar, både färgerna och formen. Korgen är cool, fattar inte riktigt hur du har fått till det, känns lite magiskt sådär med blandning i material och teknik.

  2. Miri says:

    Ach mein Gott! Helt bedårande nötkorg! Ja, som vanligt får man sväva i ovisshet om hur skapelserna tillkommit – det där magiska är kanske Askungens möss som bor hos Lopplisa och knåpar ihop saker som hon sedan hittar i sina skrymslen 🙂 Ibland kan man ju önska själv att man dokumenterat skapelseprocessen – då man knåpat ihop något som blev bättre än förväntat och så minns man inte hur man gjorde 😦 Vad sägs om en gopro-kamera Lopplisa?

    • lopplisa says:

      Tack Miris! Hehehe.. ja, jag kan tycka att det finns en tjusning i att bara göra som det faller en in i stundens ingivelse, utan helgjutna planer! Gopro-kamera.. fick googla så klart för att veta vad det gick ut på 🙂 Kanske satsar jag på en sådan när jag börjar virka nedför i slalombacken, riggar en undervattenssyjunta eller broderar mej upp till Mount Blanc 🙂

  3. Så fint med rött till jul och jag gillar att det inte är det där klassiskt julröda. Smart att ta korgen i brunt. Jag trodde först att det var en riktig korg som du pimpat.

  4. sofia says:

    Jag gillar dina grytlappar! Vilken fin julklapp! Korgen skulle jag kunna föreställa mig på ett godisbord till jul, kanske fylld med hemmakokad kola?

  5. Personen som kommer att få dessa söta skatter kommer att bli lycklig och varm i hjärtat. Har du virkat in pärlor på bården på korgarna?

Leave a Reply

