Badrumsmatta

Vi fick i uppgift att sammanfoga något av stora tyglappar vid förra kurstillfället på Eskilstuna folkhögskolas distanskurs Återbruk – textil.  Det här är vad jag har åstadkommit – en badrumsmatta, med två lika användbara sidor:

 

badrumsmatta

Den är gjord av två löpare, en grov duk som mer såg ut som en skurduk än en bordsduk, en kasserad frottébadhandduk och lite tyg. Förutom handduken, som är egen-utsliten och nyköpetråden  – är  övrigt material loppat på second hand vid skilda tillfällen.

Annars då? Jo, i lördags var jag och såg  “Slå pattarna i taket” i en fullsatt salong. Absolut det bästa jag har sett på länge, om inte någonsin!  Rekommenderas starkt!!!! Själv garvade jag och log så brett att framtänderna i överkäken torkade torra och när det var dags att ta sig hem, stolpade jag fram drabbad, upplyft, lyyyyrisk!

This entry was posted in Återbruk, Decoupage, Sömnad, Tyg and tagged , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Badrumsmatta

  1. sällan har jag läst en recension som så starkt lockar mig att se något:)

  2. Miri says:

    Sånt smart, snyggt och användbart återbruk av textilier. Very Nice! Attans, jag missade systrarna Kronlöf – dom har redan varit i Skellefteå och slagit pattarna i taket. Jag skulle behövt något upplyftande och skrattframkallande inför mina kommande vedermödor.

    • lopplisa says:

      Tack Miris! Ja, nu kommer jag då rakt inte att köpa en enda småmatta för resten av mitt liv.. jag gör dem själv i stället 🙂 Synd att du missade Kronlöfsen! Här I S-tälje var publiken i extas, minst sagt!

  3. Jättefint! Gillar särskilt mönstret på det högra tyget. Kul när man hittar något riktigt bra att se på. Det kan man leva på i flera dagar. Ja, jag stickade lampskärmen själv och jag har lagt länk till det inlägget på bloggen. Kul att du gillade den.

Leave a Reply

