Gudrun Sjödén-hack

En förutsättning för att kunna göra en julstövel av det här slaget är ju först och främst att man har tillgång till G S-tygkassar, förslagsvis genom en kulturtant, om man nu inte själv tillhör denna angenäma kategori och har ett eget upparbetat lager av kassar att välja från.  

julstrumpa

Och en god idé kan gubevars vara att först fästa det tunna, utklippta tygkassetyget på något annat tyg av mer stadga. På så vis blir det enklare att brodera och snyggare! Själv sicksackade jag fast mina utklippta stövlar på filt innan jag gick loss på brodyren. Har du förresten ont om stygnkunskaper finns fiffig hjälp att få här Brodera!

Ja, det var vad jag åstadkom till Klockarbarns julförberedande måndagsutmaning denna vecka. Under dagen lär fler bidrag droppa in, så ta en koll! 🙂

Edit 2015-11-24: Så skoj! Fick ju en påhälsning av marknadsteamet på Gudrun Sjödén! Bilden på julstöveln kan komma upp på @gudrunsworld och deras Facebookar! 🙂

This entry was posted in Gudrun Sjödén-hack, Jul and tagged , . Bookmark the permalink.

22 Responses to Gudrun Sjödén-hack

  1. Jessika says:

    Vilken tuff julstrumpa!

  2. Katarina says:

    Gillar formen på den, lite träskokänsla i nederdelen. Har inte sett någon GS-kasse så jag måste fråga hur mycket av mönstret som fanns innan. Förstår det som att du har broderat en del men du kanske har gjort allt mönster själv?

    • lopplisa says:

      Tack! De vita “löven” med streck och prickar inuti och de vita prickarna inuti “fyrverkeriblommorna” fanns från början. En tacksam start att bygga vidare på 🙂 Det finns GS kassar i alla möjliga färger och mönster!

  3. Klockarbarn says:

    Nog har jag tygkassar men det är såna beige med text på. Skitfula faktiskt….
    Är nyfiken på hur en GS kasse ser ut innan.

  4. Klockarbarn says:

    Glömde berömma dig för strumpan. Den är jättefin.

  5. Miri says:

    Jäkligt flott stövel! Extrapoäng för det vita krullet upptill.
    Jag känner en kulturtant (i teaterföreningens styrelse där dom gärna håller hus) och hon gillar Gudrun Sjödén, men om hon har några kassar vet jag inte (i så fall är hon nog rädd om dom). Själv är jag bara tant (utan kultur) men jag gillar också GS osvenskt färgglada skapelser, fast priserna är tyvärr inte kompatibla med min fattigpensionärsbudget 😦

    • lopplisa says:

      Tackar Miris! Som tur är har jag en kul och givmild kulturtant i min nära omgivning (Tack Lena!), själv är jag nog inte ens en nedtonad kulturtant till det yttre. Du får höra med “din” styrelsekulturtant om du inte kan få en i alla fall 🙂 De får ju en kasse med per köp, så en flitig kund lär ha fler kassar än vad hen klarar att slita ut själv på en livstid.

  6. Säger bara Wow! Julstrumpan är så fin. Träskoformen gör den extra charmig o orginell

  7. sofia says:

    Vilket mästerverk! Återvinning när det är som bäst!

  8. hennihenni says:

    Tuff är ordet, sa Bull. 🙂

  9. Jag håller med flera ovanstående att den uppkäftiga näbbskontån verkligen lyfter formen. Kul idé att brodera på de befintliga trycken, var skall du hänga den?

  10. Vilken jättefin julstrumpa du har gjort. Skulle det vara ok med dig om vi publicerade den på vårt Instagramkonto (och eventuellt på Facebook)? Självklart med hänvisning till dig. /Varma hälsn. marknadsteamet på Gudrun Sjödén

Leave a Reply

