Pringlesgran

pringlesgran

Återbruk rakt igenom av allt som har med papper eller kartong att göra! Kartongbiten jag limmade på Pringlesröret är innanmätet av en rulle presentpapper och granen + foten är klippta från pappret som en gång innehöll Leksands Fäbodknäcke. Hålen gjorde jag med syl och det som lyser genom dem är ljuset från en batteridriven liten ljusslinga (som vanligtvis brukar lysa i en näversko jag har på väggen).

Och.. det bästa av allt! Är man lagd åt Pringleshållet, går det ju faktist att tillverka en hel granskog! 🙂

Hos Klockarbarn finns mer juligt att ta del av. Ta en titt vettja!

Ha det!

This entry was posted in Återbruk, Jul, Ljusstakar and tagged , . Bookmark the permalink.

15 Responses to Pringlesgran

  1. Miri says:

    Inled oss icke i frestelse, Lopplisa! I många år har jag lyckats hålla mej borta från Pringles (givetvis är det burken jag varit intresserad av). Men fin ljuslykta blev det!

    • lopplisa says:

      Hahahaha testade “Salt och vinäger” i Pringlesrör i London. Aldrig sett här i Pringlessortimentet. De var minst sagt fräna 🙂 Testade “Salt o vinäger från andra sorter också, men det var lite mjäkiga. Pringles snörpte verkligen till munnen på mig, så att säga. Till skillnad från här i Svedala brukar det ju finnas chips i mindre förpackningar av varierande vikt och sort, utrikes. Mycket bra!

  2. Katarina says:

    Det är så trist att inte gilla pringels… Roligt med belysnigen på granen!

  3. sofia says:

    Åh, jag tillhör dem som skulle kunna få en hel skog. Extra tjusig med ljusslingan i!

  4. Så fint det blev. Det vore något, att göra en hel skog. Det tycker jag nog att du måste offra dig för att göra. 🙂

  5. Den var ju superläcker! Du gav mig en idé. Det sälj många ledlampor som ser ut som äkta stearinljus en som dessutom rör sig.

  6. Jessika says:

    Tuff ljusgranlykta!

  7. Alicia says:

    När jag reflekterar (högt eller för mig själv) om återbruk brukar jag hävda att det handlar mycket om att lära sig skilja på skrot och skräp där skrot är det som inspirerar individen och skräp är det som inte gör det (helt subjektivt med andra ord). En grej som jag tycker är så fascinerande med ditt skapande är att du kan göra saker med det som för mig är skräp. Det tyder kanske på en annan smak, men om jag får gissa, snarare på enorm fantasi och uppfinningsrikedom. Du är så utvecklad i din återbrukskreativitet att det känns som att ingenting längre är skräp för dig – allt går att använda. Det tycker jag är ändlöst inspirerande!

    • lopplisa says:

      Tack! Känns ändlöst overkligt fint att lilla jag kan inspirera dej! Ja, det känns bra att återbruka sådant som annars skulle ha gått till tippen eller värmeverket. Bra för miljön och bra för plånboken om man är riktigt sugen på att åstadkomma något med händerna och inte vill ödsla slantar på att köpa så mycket “prefabricerat material”. Höjden är väl att låta tingen reinkarneras och få nya liv i flera led, typ första generationens återbruk, andra generationens återbruk… 🙂

  8. Hanna M says:

    Men vilken rolig idé! Känner mig inspirerad!! Och jag älskar Pringles! 😉

Leave a Reply

