Tell me said the elephant..

Tell me brothers if you can
Why all the world is full of creatures
Yet we grow in fear of man

Den här sången förknippar jag med min barndom då Kamahls stämma ofta ljöd, när min mamma spisade The Elephant Song på stereon. Minnen som fladdrade förbi just som jag var i färd med att virka den här lilla gosefanten igår:

virkadelefant.jpg

Beskrivningen till gosefanten hittade jag här Emlansemlans kreativa lilla blogg. Ett ljuvligt julklappstips helt enkelt! Och nä, jag väntar inga barnbarn, utan det är en annan liten knodd som ska få denna lilla leksak (men jag tror nog att det blir en till i alla fall… om allt går planenligt!). Nåväl, jag kunde ju inte låta bli att sy dit lite stygn också, i rött och rosa (även om det skittaskiga ljuset gör att det endast ser ut som en färg på bild).

Well, well.. det här är ett bidrag till Klockarbarns juliga måndagsutmaning, men eftersom jag kommer att vara upptagen i morgon från tidig otta till sen kväller, lägger jag ut det redan idag!

Ha det fint!

 

Ja, nu när jag har lyssnat åter (typ fyra decennier senare), låter det ju onekligen, lite mycket Frälsis över det hela 🙂

 

This entry was posted in Decoupage, Virkning and tagged , , . Bookmark the permalink.

12 Responses to Tell me said the elephant..

  1. sofia says:

    Söt elefant, ser precis ut som något som kan bli en liten knodds favoritgosse!

  2. Miri says:

    Elefanter är fantastiska djur! Det tragiska är att sångtexten är lika aktuell idag som för fyrtio år sedan …

  3. Jessica says:

    supersöt elefant.

  4. Så gullig! Nu blir det nog inte mycket kommenterat på ett tag då jag har turen att resa till varmare trakter i snudd på fyra veckor. God jul!

  5. hennihenni says:

    Duktigt att du alltid orkar göra några extra detaljer! Gillar stygnen 🙂

Leave a Reply

