Glas Monthly Makers

Temat för årets sista månad är glas och värd är multitalenterade Alicia. Det handlar om Monthly Makers så klart!

Hos Alicia finner du så småningom en sammanställning av allehanda glasprojekt från en rad olika bloggare. Mer specifikt kommer det att ske mot slutet av året, så håll utkik.

Well, det här är mitt lilla bidrag:

glaslockpåpinne.jpgJa, det är lock från glasburkar och de kommer från ett tidigare fönsterhäng, men då det tunna lädersnöre som höll ett av locken på plats brast, kände jag att det var dags att tänka om. Därav blev denna konstellation till.

Förutom locken har jag använt glasstavar och pärlor som kommer från en väns slaktade lampa, vars slaktrens  jag har haft i mina ägor i säkert tre, fyra år (… med det sagt.. samla på allt.. gör dej för guds skull inte av med något!), pinnen bärgades i skogen på en promenix, ringen är från loppis (går att köpa då och då för en spottstyver i högar), en trasig glödlampa, metalltråd och två öglor.

Ja, det var alles! Ha en fortsatt fin helg!!

 

This entry was posted in Återbruk, Decoupage, Glasburkar and tagged . Bookmark the permalink.

7 Responses to Glas Monthly Makers

  1. Förutom att spara saker “som kan vara bra till nåt” vill jag dessutom erkänna att jag plockar upp trasiga, udda saker från marken. Jag tömmer ibland fickorna i min lilla låda, full med sånt som andra kallar skräp. En dag kommer de till användning i något projekt. Kanske nästan lika fint som det här. Fantastiskt!

  2. Jessica says:

    Men åh vilket häftigt återbruk av grejer! Älskar när en får användning för sånt en sparat på i flera år!

  3. Sanna says:

    Wow va fint det blev! Haha ja sakletare, det känns bekant…plockar “skräp” på mina promenader, räddar “skräp” andra kastar, köper “skräp” (enligt maken) på loppisar, mm…man vet ju att det kommer till nytta nån gång… =D

  4. Mikaela says:

    Så kul när grejer kommer till användning, jag har också en samling “bra-att-ha” grejer som faktiskt blir till återbruksalster då och då!

  5. Alicia says:

    OJ vilken intensiv december det varit! Här är en som ligger efter i kommenterandet, men som naturligtvis spanat in 🙂 Vad fiffigt och bra återbruk! Fint med texten på locken och roligt att det är en återbrukad mobil av delarna från en återbrukad mobil! 😉 Också väldigt spännande touch med den lilla glödlampan (en lite hållbarare version av den vore ett rackarns snyggt smycke!).

Leave a Reply

