Julstilleben

julstilleben

Virkad korg med nötter, kottar doppade i stearin, finaste nasseljusstaken och en apelsin späckad med nejlikor i liten kruka. Myspys när det lackar mot jul och det brinner i både knutar och i stakar!

Hur i hela friden gick det här till?? Var det inte veckan före veckan före doppareveckan nyss?

God Jul så in i bombens mycket då i alla fall, om vi inte råkar synas något mer innan dess!

/Pia

PS Det är ju måndag och sista juliga träffen hos Klockarbarn så klart! Kolla gärna in vad andra har haft för sig så här på slutspurten innan jul.

This entry was posted in Decoupage. Bookmark the permalink.

10 Responses to Julstilleben

  1. Katarina says:

    Åh vilken stämningsfull bild, kan tänka mig att ni fastnar med blicken i detta stilleben. Den där korgen är ju bara magisk och allt annat runt den gör att det känns alldeles juligt ända hit till mig.

  2. Miri says:

    Ja, i brist på egen julstämning, så kan jag väl lägga upp den här bilden i helskärmsformat på datorn för mina gäster på julafton. Sonen har ju för länge sedan gett upp förväntningarna på en stämningsfull jul hos morsan, men jag har lite ångest för jag har bjudit hit min mor på julafton och jag måste kanske göra en liten ansträngning för hennes skull. Och så kommer då julen så här alldeles oförhappandes plötsligt. Önskar dej en fröjdefull jul, Lopplisa!

    • lopplisa says:

      En idé kanske?? Sätt glasögon med guldskimrande glas på snoken på dina gäster så fort de kliver över tröskeln.. kanske med lite vaselin på glaset närmast bågarna? Skulle kunna funka.. Hoppas du får en fröjdefull jul, du med! 🙂

Leave a Reply

