Andra kulor – andra året m m

citrus-i-granNä, det går ingen nöd på någon av citruskulorna från förra året. De ser alla intakta ut, men så har jag ju förvarat dem i mörker i en låda också.

Jo, och så har jag gjort en till sittdyna. Denna gång blev det virkat, maskintovat och nåltovat. Jag har ingen jättebra bild, eftersom batteriet i kameran tog slut när jag var ute och fotade, sådan blev den i alla fall:

sittdynablommaMönstret jag använde var till stor del detta som jag fann hos ruby red eclectic. 

Den förra sittdynan såg ut så här:

sittdyna

Det är ju aldrig fel att ha två! 🙂

Ha det fint!

 

This entry was posted in Decoupage, Jul. Bookmark the permalink.

8 Responses to Andra kulor – andra året m m

  1. Kulorna är helt fantastiska! Och sittunderlaget går inte av för hackor det heller. Med maskintovat, menar du tvättat i maskin på för hög värme?

  2. lopplisa says:

    Tackar! Jo, det är i tvättmaskin jag menar 🙂 Var nog lite otydlig där.

  3. Miri says:

    Och ni har snö i Södertälje?!! Dom där julkulorna är så orientaliskt exotiska! Som nånting en centralasiatisk nomadstam kunde dekorera sina kameler med 🙂
    Om du har laddat kameran så skulle jag vilja ha en närbild på den där fantastiskt läckra mandala-sittdynan!

  4. lopplisa says:

    Japp! Men den är lite på väg bort, vad det verkar.. snön alltså! Hahaha ja, de ser nog lite orientaliska ut, kulorna. Närbild på dynan får vänta, har inte laddat kameran ännu. Skulle gärna göra en till dyna, men i muntrare färger. Kanske till syrran.

  5. Katarina says:

    Så va kra foton på citruskulorna ute i snön. De kommer verkligen till sin rätt där. Innan jag såg sittunderlaget så hann jag tänka “coolt, hon har gjort ett som ser ut som.ett brunnslock!” Det vore kul att göra. Fast inte lika fint som ditt.

  6. Sanna says:

    Åh vilka läckra sittunderlag! Den runda är helt klart min favorit! ❤

Leave a Reply

