Brodersamt

Jo, lite broderande blev det allt till…

jeanskj… på favvokjolen.. det kanske ser ut att bara vara uppbyggt av ett par kulörer på bild,  men i själva verket är det fyra…

..och så hittade jag meningen med de rasande märkliga, mäkta osnygga västarna med noll passform och av möbeltyg, som dyker upp lite då och då på second hand..

vast-fram.. just denna följde med hem när Svenska kyrkan länsade sitt secondhandlager av  textila ting för några år sedan.  Man fick helt enkelt fylla kassar knökfulla till bredden á 20 spänn med textilier och då slank denna väst med (märkligt nog, kan tilläggas…). Och meningen då? Jo, denna..

vastbak.. den optimala soffsurfarmunderingen, förevigad med korsade stygn 🙂

Sorry bara för de taskiga bilderna, men att fota och blogga är väl inte min melodi just nu. Inte av någon särskild orsak egentligen, men flowet har tyvärr lite svårt att infinna sig.

Ha det gott!

This entry was posted in Broderi. Bookmark the permalink.

12 Responses to Brodersamt

  1. Sandra says:

    Vad smart att brodera på kjolen för att ge den ett nytt utseende. Det ska jag försöka minnas när jag upcyclar plagg i min egen garderob!

  2. Och väldigt snyggt, skall tilläggas

  3. hennihenni says:

    Bättre en dålig bild i bloggen än tio fina i skogen! Framtidens ordspråk 😉

  4. Miri says:

    Den kjolen skulle vara min favvo också (om jag trodde mej om att ha kjol), den blev extra läcker med broderiet! Nån dag kanske västarna blir inne igen, det är ju egentligen ett praktiskt plagg.

    • lopplisa says:

      Du, knappt kjol används här heller, men dessa har ett par såååå sköna fickor! Ja, västar är inte dåliga, men dessa av möbeltyg… nja.. dessutom utan fickor!! Nja, som sagt 🙂

  5. Alltid lika kul att se dig här på bloggen. Blir glad varje gång! Den västen var bara för härlig! Såååå passande text, hehe. Fram för mer humor i vardagen!

  6. Anita says:

    Nål och tråd och humor kan göra underverk 🙂

  7. Alicia says:

    SÅ KUL att sy på kläder! När jag är klar med allt inför utställningen har jag en jeansjacka jag längtar efter att sätta nålen i. Det är hög tid att jag slutar nojja över att jag ska “förstöra” ett plagg när sannolikheten är att det blir tusen gånger bättre bara genom några enkla detaljer. Pepp!

Leave a Reply

