Jeanslinnekudde

Brodyr i form av typ sashikostygn mm fortsätter..

jeanslinnekudde

..här på ett återbrukbart jeansbyxben som blev till övers efter benkap till förmån för ett par sommarshorts i fjol. Utan mätning hit-och-dit blev kuddfodralet passande till att sluka en huvudkudde rätt så bra! Toppen när astral- och himlakroppar står på god fot med varandra och efterhängsna maskinsömnadstroll får svårt att forcera det pansar som då uppstår…

jeanslinnekedja

..och en dold dragkedja gör entré i den egna syverkarrepertoaren 🙂

Ha en särdeles fin helg!

This entry was posted in Återbruk, Broderi, Jeanstyg, Kuddar, Sömnad and tagged . Bookmark the permalink.

11 Responses to Jeanslinnekudde

  1. hennihenni says:

    Tjusig dragkedja! Och det är nog du som har tålamod, hur många stygn tror du att du har där? 😊

  2. Miri says:

    Sashiko är så dekorativt! Jag tänker att den strama geometriska stilen borde vara rent meditativ att brodera och att det samtidigt är beroendeframkallande, variationsmöjligheterna är ju oändliga. Perfekt dragkedja! Sydde du ihop dragkedjeöppningen först och sprättade efter att du sytt fast dragkedjan?

    • lopplisa says:

      Japp! Du har förstås rätt! Jag sydde först och sprättade sedan precis som du beskriver. Och visst är det meditativt att sy dessa stygn! Passar fint att slöfocka till soffan och låta omgivningen fjärma sig bort

  3. Katarina says:

    Ah, det är det jag gör fel när jag syr, jag kollar inte upp hur astral- och himlakroppar står. Nu kommer allt bli lättare! Tack för tipset 🙂

  4. Åh, jag har också velat prova den japanska broderitekniken men är rädd för att jag har svårt att hålla raka linjer. Så fint att se dina alster!

    Gillar också den insydda dragkedjan. Även det känns för avancerat för mig.

    • lopplisa says:

      Tack! Äsch! Du kommer säkert att ro hem både det ena och det andra av endera, både dragkedja och stygn! Det är jag säker på!! De flesta stygn har jag gjort på frihand, men för vissa stygn (typ i “labyrinten”) så följde jag en bit maskeringstejp som jag flytta framåt vartefter.

  5. Sanna says:

    Supersnygg kudde! ❤

  6. Men galet snygga broderier! Det här var nytt för mig, förutom att jag sett dem du gjort i mindre skala såklart

Leave a Reply

