Gott om återbrukade kuddar börjar det snart bli

En ny återbrukad kudde till samlingen. Den är gjord av en liten bonad, dukar och grytlappar (allt loppat förstås!). Ja, så har jag broderat en pytteskvätt, virkat lite runt, runt och om mattrasor för att få de att passa samman.

kuddhorna

Och baksidan…

kuddny

… gjord av en skjortöppning och ofläckade partier av en loppad duk.

Ha en fortsatt trevlig helg!

This entry was posted in Återbruk, Kuddar, Sömnad and tagged . Bookmark the permalink.

7 Responses to Gott om återbrukade kuddar börjar det snart bli

  1. Miri says:

    Himla snygg kuddsamling! Och så innovativt att använda en skjortöppning som kuddknäppning!

    • lopplisa says:

      Tackar så mycket! Den sista kudden är en kursuppgift. Det gällde att återbruksutforma ett kuddfodral och så skulle någon sorts stängning ingå. Då jag inte sytt ett knapphål så länge jag kan minnas, på maskin, tog jag en genväg – eftersom jag ville ha knappar. 🙂

  2. hennihenni says:

    Det börjar bli en hel kollektion!

  3. Väldigt fiffigt men skjortöppningen. Får man gissa att blått är favoritfärgen? Tycker det brukar vara en hel del blått här.

    • lopplisa says:

      Nja.. egentligen är ju favvofärgen nr 1 grönt, men blått är inte heller fel det heller. Det är nog jeansåterbruket som lockat mig ditåt.

  4. Sanna says:

    Åh så fina kuddar!! ❤

Leave a Reply

