Förkylningssjal

Någon gång i höstas påbörjade jag en sjal som virkades och ett-parti-stickades i ett sträck ända tills garnet sinade. Det var i höjd med partiet precis under den turkosa rand som löper tvärs över från väst till öst. Jag ville ju ha en varm sjal av liiite större modell, så den storleken som då var, vid garnnystanens slut, kunde inte accepteras. Nä, intentionen hade ju hela tiden varit att åstadkomma en lite rejälare hemmastugesjal, som gjord för att såsa runt i, i t ex förkylningstider.

Så hann så gott som hela vintern rasa (peppar.. peppar..) innan jag fick ett litet ryck och slutförde hela konkarongen med annat garn från mina gömmor.. och sådan blev slutligen sjalen (mind the oblockade):

sjalJa, jag följde inget specifikt sjalmönster, men hjärtbladen kommer i alla fall härifrån och det bubbliga i virkningen kan man hitta man här.

Ha en trevlig helg!

This entry was posted in Decoupage. Bookmark the permalink.

5 Responses to Förkylningssjal

  1. Miri says:

    Å, vilken härlig sjal! Ja, än är det väl inte bikinitider ens i Södertälje så nog hinner du ha användning för den (kan ju bli en kall sommar också) – du kanske slipper förkylning om du kurar i sjalen i förebyggande syfte 🙂

    • lopplisa says:

      Tackar! Bara att ha den halvfärdig hemma gjorde susen!! Influensa? Nä! Någon förkylning då? Nä, inte det heller!! Och nej, bikinitider lär vänta på sig, men visst fanns det en lättklädd man som ofta kunde ses i lokaltrafiken för några år sedan. Nu uppehöll han sig förstås inte i Södertälje, men ofta söder om Sthlm, iklädd shorts och sandaler och kanske bara t-shirt – året om. Lär vara/ha varit grek.

  2. Vilka härliga färger! Och tusen tack för förslaget med mobil i min broderade bild!! Vilken toppenidé! På bilden som jag använde som förlaga var det en kaka men det såg så otydligt ut att jag gjorde det till en papperslapp men en mobil är ju mycket bättre! Jag måste brodera dit kamerahålet genast! Tack!

Leave a Reply

