Sortering pågår

Uppe hos Miris har sorteringsivern gått på högvarv sedan ett tag tillbaka (se t ex här) och nu har ivern också spridit sig till mig! Ja, jädrar vad här har sorterats, i burkar och hyllor! Att färgsortera  knappar var nog mest skoj och rent av meditativt! För visst är det något visst med dessa knäppanordningar, både till känsla och ljud? Och finge jag ordna ett badkar till bredd och djup fyllt av allehanda olika knappar, skulle jag mer en gärna ta ett dopp och låta mig stilla omslutas eller sila knappar mellan fingrar och tår!

prylgrejshyllan

Knappt man vill stöka runt och röra till det nu! 🙂

Ha det!

This entry was posted in Decoupage. Bookmark the permalink.

8 Responses to Sortering pågår

  1. Miri says:

    Ack, om jag kunde ha det så där snyggt och prydligt! Och jag skulle också vilja hälla ihop alla mina knappar i en stor tunna och kunna ösa runt (jag gillar också känslan och ljudet). Men rent praktiskt är det ju bra att ha dom sorterade – lite lättare att hitta ifall man vill ha flera av samma sort. Mina är ju sorterade men någon snygg och bra förvaring har jag ännu inte. Glasburkar vore trevligt men då behöver jag en rejäl hylla också för det är faktiskt flera kilo.

  2. lopplisa says:

    Ja, jag tror att det borde finnas knapphav för vissa tanter, precis som det finns bollhav för barn. Det är min fasta övertygelse!! Och åjo, med alla din fina lådor, har du det nog riktigt snyggt! Det är också min fasta övertygelse!! 🙂

    • Miri says:

      Ja, ett knapphav! Hehe, jag kan riktigt se framför mej alla vi knappgalningar plaska omkring med badmössor och skvätta knappar omkring oss 🙂 När jag röjt upp i syrummet så jag har nånstans att ställa upp mina lådor, kanske det till slut blir både funktionellt och snyggt. Men tyvärr, så snart det är så snyggt och prydligt att man (jag) faktiskt inspireras att göra nånting, då tar det ju bara 15 sekunder så är det kaos igen 😦

  3. Alicia says:

    Hahaha, så talar ett riktigt rådd-djur, och jag gillar det! Sorterade mitt syskrin för ett tag sen och det är verkligen meditativt. Skulle behöva sortera hela mitt liv eftersom jag är så oerhört slarvig men när en tänker så blir det ett för stort projekt och jag börjar ingenstans. En skrivbordslåda vore ett bra första mål. Eller själva skrivbordet i sig som är en hög av målningar, kaffekoppar, snorpapper och Viktiga Papper. Nu svamlar jag. Ville mest säga att jag blev glad (och lite inspirerad) av denna post!

  4. Så fint! Jag slås också av att det var extra kul att få se lite mer av ditt boende och denna bild visade ju lite mer. Spännande det också.

Leave a Reply

