Monthly Makers vår

Den här månaden har jag lyckligtvis lyckats pricka in temat för Monthly Makers. Temat är vår och jag byggde vidare på riset från i påskas, som idé.

vårris1

Ja, nu är kvistarna inte de samma, men väl några fjärilar. Därtill har vimplar, en gunga och en fågelholk tillkommit. Material: metalltråd, washitejp, trästicka och läskburk.

vårris4

Var hälsad sköna vår! 🙂

För fler tolkningar får du kika in hos Hungry Heart. Det är det garanterat megavärt! Mycket nöje!

This entry was posted in Decoupage. Bookmark the permalink.

22 Responses to Monthly Makers vår

  1. Så himla läckert och vilken rolig idé att bygga vidare på påskriset. Känns verkligen vårigt värre 🙂

  2. Matilda says:

    Så fina detaljer! Gungan är helt fantastisk.

  3. Miri says:

    Bedårande! Som en hemlig liten värld, befolkad av – vem då? Någon måste sitta där och gunga när ingen ser …

    • lopplisa says:

      🙂 Hmm.. ja, ibland när jag kommer förbi är det just som om någon precis har lämnat gungan, mitt i farten. Få nog agera privatdeckare i mitt eget hem för att få nys på vem eller vilka de är.. Gillra en glassfälla kanske?

  4. Sandra says:

    Men alltså den lilla gungan! Är helt kär i den 😀

  5. Men så fantastiskt fint! Det är som en hel liten värd på kvist! ❤ Älskar holken och girlanderna och gungan och allt!

  6. Alicia says:

    Tycker så mycket om detta! När jag var liten och spelade datorspelet Pettson i Trädgården fanns det ett ställe där en kunde kombinera ihop sina egna växter med olika blommor, grenar, blad och attiraljer. Jag byggde i stort sett alltid samma drömväxt – med stora blad att sitta på, en liten gunga och ett hus på toppen. Drömde så mycket om att vara liten som en tumme och kunna bo i vadsomhelst. Ditt fina bidrag gav mig samma goa feeling!

    • lopplisa says:

      Men vad kul att höra (läsa) Alice!! Definitivt något som skulle ha försatt mig också i knåpande i min barndom, förutsatt att datorn varit en pryl i var mans hem då, på det glada 60-talet f Kr. 🙂

  7. Så himla fint och gulligt! Rolig idé. Jag har pinnat en massa på Pinterest om Fairy garden som jag någon sommar tänkte göra i trädgården och det här påminner om det.

    • lopplisa says:

      Tack så väldans mycket Borgis! 🙂 Ja, det skulle ju förstås kunna vara en variant till “Fairy garden” för den trädgårdslöse, att bygga i ris istället.

  8. Katarina says:

    Ååååååå *hoppar jämfota* Jag har också dekorerat ris och haf tännt att det ska få vimplar till påsk men nu vill jag absolut ha en gunga och en fågelholk också. Och kanske borgmästarns minifåglar från minkatyrtemat. *fingerkli*

  9. Jag tycker absolut att du ska testa maskinbroderi. Det är så kul och öppnar upp för massor av nya möjligheter. Man fäller ner taggarna som matar fram tyget, klämmer fast tyget i en broderiram och så för man tyget fram och tillbaka istället för att maskinen matar fram tyget. Man brukar också ha en annan pressarfot, som en cirkel längst ner. Antar att det är för att man ska se vart nålen kommer att hamna.

  10. Mary Sane says:

    Iiih, så gulligt! Älskar små världar, har varit en favoritgrej genom hela livet. Det slår an nånting, leker med fantasin. Vem är det som bor där, vad har de varit med om, hur är de som personer? Fint att få ta del av den här lilla världen. Älskar gungan!

  11. Wilda says:

    Det glädjer mig att du fortsatte bygga på tidigare skapelse. Gungan är bara för fin alltså! Så kreativt och unikt, med härlig vårkänsla och mycket hopp! Tack!

  12. Mikaela says:

    Gud vad gulligt! ÄLSKAR gungan och fågelholken, så sjukt fint! Vad kul att fortsätta jobba på en tidigare skapelse också!

Leave a Reply

