Man tager vad man haver…

…förvärvat, som den inbitne skrotsamlare man till punkt och pricka är. 

litet-växthusEn ljuslykta som också fyller en funktion på detta vis.

Annars då? Jovars, förbenat bra! Lider konstigt nog inte av vardagstristess, trots att jag mest vadar runt i ett lunk, utan minsta flärd. Det är kanske just det som är vägen till sann lycka?

Jaha? Och så har jag plötsligt fått en ny mission att fylla, på mina loppisräder. För inte förrän idag har jag förstått att min balkong skulle kunna göra sig mer komplett med ett par lyktor till, gärna av modell liiite större. För visst har jag fler små plantor som kan behöva skydd, nu när vår övergår till sommar och tålamodet att kånka grödor ut och in över balkongdörrströskeln kan tryta tvärt, beroende på vad SMHI förutspår att vädrets makter behagar komma med, inom den närmsta tiden.

Tänk vad livet kan te sig förutsägbart ibland, utan att för den skull bli minsta tråkigt… Jag vet så klart redan varthän morgonförmiddagen bär, med nytillkomna hälsporrar, tidigare redan nedsjunka främre fotvalv och allt… och det är väl på sin höjd så religiöst involverad  jag kan bli.. kyrkliga second handaffärer – here I come!!

Ha det fint! 🙂

 

This entry was posted in Återbruk, Balkongeri, Decoupage. Bookmark the permalink.

7 Responses to Man tager vad man haver…

  1. hennihenni says:

    Vilken toppenidé med miniväxthus!

  2. Smart! Och fint, som allting du gör. Skönt att du har det bra, undrade just. Och nedsjunkna fotvalv, vad är det för jävelskap! Har just fått samma diagnos och kan inte förlika mig med tanken på att behöva ha skor jämt.

  3. Anita says:

    Vem kunde tro att en sillburk och en rostig halvflagnad ljuslykta kunde bli så stylish! Löövli! En samling växthus modell mindre är ju helt perfekt för en balkong så god jakt min vän och passa på att njuta av den kyrkliga atmosfären trots sporrar och kraschade vala. 🙂

  4. Gud så charmigt det blev när du färgmatchade det! Jättefint!

  5. Miri says:

    Jag har inte bevistat en loppis på åratal, varken med eller utan fotproblem. Kanske det blir dags i sommar att ta en tur med färdtjänsten till loppis på folkparken i stan. Undras hur mycket man får ta med sej i taxin hem? I alla fall har jag börjat se på “Gammalt, nytt och bytt” på svtplay och blir så förbålat inspirerad att samla på mej skrot. Den där tavelramsidén i avsnitt 5 …

Leave a Reply

