Nåldynearmband – jeansåterbruk

Japp! Ännu lite obloggad skåpmat – ett nåldynearmband av slaktat jeanstyg:

 

nåldynearmband1Förstår inte varför jag inte har gjort ett sådant tidigare?? Skitsmart ju!!

Och här finns en tydlig beskrivning på hur själva blomman är konstruerad, men själv gjorde jag aldrig “något patchwork”, utan höll mig till två runda bitar, en upptill och en nertill.

Ha det fint!

This entry was posted in Återbruk, Jeanstyg, Sömnad, Tyg and tagged . Bookmark the permalink.

12 Responses to Nåldynearmband – jeansåterbruk

  1. Miri says:

    Ja, jag borde också ha gjort ett sånt! Fast just nu är det lågprioriterar efter att jag igår upptäckte att ett hörn av husgrunden håller på lossna. Faen vad jag längtar efter att få flytta till en lägenhet.

    • lopplisa says:

      Förstår att nåldynearmband inte ligger högt på priolistan nu! What?!?! Nu när huset just blivit målat! Hoppas och håller tummarna för att det är lättåtgärdat! Bor själv i lägenhet och längtar ibland till att köpa hus, men å andra sidan..

  2. Ja men jäklar, vad smart! och snyggt!

  3. Anita says:

    Godagens bästa Lopplisa!! Jag sladdar in här och ser ju att du har återbrukat jeans så in i nordens fint. Jag bara måste fixa mig ett nålarmband av jeans, tack för tipset. Har testat de där japanska handsömnsstygnen men då räckte inte mitt tålamod till, ska absolut göra ett nytt försök för det blir ju så himla snyggt och passar perfekt ihop med just slitna jeans. Kanske det funkar i hängmattan. Ha en underbar sommar 🙂

    • lopplisa says:

      Helloj och tack! Javisst! Du om någon borde ha ett sådant nåldynearmband! 🙂 Och vad gäller sashikon, så tror jag att hängmatteliggande nog passar utmärkt till dessa!!

  4. Grahnslöjd says:

    Hm, borde också göra mig ett sånt armband, är ju supersmart!! Och dessutom var detta verkligen supersnyggt!!:)

  5. lopplisa says:

    Tackar! Ja, så supersmart! Hur kunde jag vara utan ett i alla dessa år?? 🙂

  6. Jättesmart! Och vilka fina nålar du har satt på. Som stora daggdroppar.

    • lopplisa says:

      Tack! Ja, visst är de fina, nålarna! Hoppas kunna behålla dem bättre nu med armbandet och att de slutar att försvinna spårlöst, en efter en 🙂

  7. Alicia says:

    Men duuuuu vilken fin! Snyggt med enfärgade nålar sådär också, vilken pjäs! Jag har en gjord efter Docksjös design (http://docksjo.com/diy-wrist-pincushion/) och att ha nålarna på armen istället för i en stickig röra i en burk har gjort sömmandet enormt mycket roligare!

Leave a Reply

