Tofflor på g och ett paddfodral

Sista skälvande, lediga natt, imorrn är det jobb igen!

Ett par jeansiga tofflor håller på att ta form och så har ett paddfodral fått ett revirpink, en märkning. Fodralet i fråga är redan invigt sedan någon tid tillbaka, men när det syddes hade jag ingen lust att plocka fram tygfärg mm bara för ett ynka tygtryck. Så i samband med annat tryck igår, fick jag tummen ur, även för detta.

Vad mer? Jo, lite glad är jag att min semester inte har avverkats ännu!! Det har ju inte varit något vidare semesterväder hitintills. Ett annat tecken på sommarskitväder är väl att parkeringen till Pingstis secondhand i Viksängen var knökfull av bilar imorse, när jag svängde in på infarten på mina blan. Tursamt nog märktes inte folkhopen i kassakön, när det var dags att pröjsa i alla fall. 🙂

Och om någon nu missade Gudrun Schymans fina halsband i ett inslag från Almedalen i Svt, kommer det här:

gudruns
Vilket statement!!! Klart det är en remake av en slips! Eller?

Ha det!

This entry was posted in Återbruk, Jeanstyg, Sömnad and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Tofflor på g och ett paddfodral

  1. Du skapar så mycket spännande, annorlunda och fint! Jag blir glad av all skaparglädje som dina alster utstrålar. ❤

Leave a Reply

