Balkongprydnader

En köpe och andra hemgjorda:

balkongsmycken

En basilikagudinna och sist i raden en nytillverkad blomma av ett plåtlock, lite pärlor och metalltråd, samplanterad med paprika:

balkongsm.jpg

This entry was posted in Återbruk, Decoupage, Metalltråd and tagged , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Balkongprydnader

  1. haggalen says:

    Snygg metall konst! Du ger mig massor av inspiration att spinna vidare på.

  2. Grahnslöjd says:

    Vad fina!! Gillar speciellt fjärilen!:)

  3. Gud vad du varit produktiv på sistone! Allt du syr ser dessutom så himla proffsigt ut. Raka sömmar, fina hörn, exakta detaljer. Gillar den gröna väskan massor. Superfina färger. Och ipadfodralet blev jättesnyggt!

    Sedan din plåtslöjd. Är lika impad där. Basilikagydinnan ljuvligt rolig! Är själv rädd för att börja klippa i plåt men har inhandlat plåtsax. Det blev så många obehagligt vassa spån så jag blev lite avskräckt. Det måste ju vara perfekt att svänga ihop en plåtdekoration till en blomma när man ska bort på middag.

    • lopplisa says:

      Tack Borgis! Ja, inte hade då jag trott att jag skulle kunna rubba min avoga inställning till maskinsömnad och lyckas jobba bort några flisor på mitt dåliga självförtroende framför en Husqvarna! Nu är det ju kul att sy! När det kommer till plåt, så ja det blir lite vassa spån, men förtjusningen överväger blemmorna 🙂

  4. Men åh! Plåtblommorna är ju helt fantastiska! Blir sjukt inspirerad av dina idéer och utförande!

Leave a Reply

