Jeanskjol av brallor

Svenska kyrkans second hand reade ut byxor för någon knapp månad tillbaka, á tio spänn. Jag kunde förstås inte motstå det facila priset och köpte bland annat hem ett par jeans som hade en förskräcklig passform och hål både i gren och rumpa. Ja, nu rivstartade jag remakeprojektet utan att först fota (i vanlig ordning), så tyvärr saknas bilder på jeansen jag utgick från.

Sådan blev kjolen hur som haver:jeanskjol

Och det bästa är väl att den faktiskt sitter som en smäck!! 🙂 Det här är faktiskt första gången jag syr om ett par jeans till en kjol, men det kan definitivt bli fler!

Om nu någon tror att jag är så snitsig att jag själv fick till flikarna framtill, kan jag meddela att det enda stycke som syddes dit är fliken i mitten.

Baktill var byxorna som sagt trasiga och det var inte mycket att jobba med, så istället sydde jag dit ett helt stycke av byxans ben.

För övrigt irrade jag och syrran bort oss i skogen, tidigare idag. Det var inget vidare skoj och vi var rätt desperata mot slutet, men som tur var slutade det lyckligt utan att vare sig spårhundar eller Missing people blev inblandade! Så gissa om lusten att kyssa asfalt var stor när vi väl hittade ut från skogen! Pust!! Läbbig erfarenhet!!!

Ha en fortsatt fin helg! 🙂

This entry was posted in Återbruk, Decoupage, jeansåterbruk, Jeanstyg, Remake and tagged , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Jeanskjol av brallor

  1. Grahnslöjd says:

    Den blev ju helsnygg!! Och vad bra att de trasiga jeansen kom till användning:)

  2. Väldigt snygg! Och alltid kul när något som är trasigt kan få nytt liv.

Leave a Reply

