Sybingo på g

Via Tyg och otyg hittade jag vidare till Fredrika på vindens Sybingo för en tid sedan. Nu har jag hakat på det hela, men endast via min blogg (instagrammar ju ej).

Så här kommer ett retroaktivt avprickande av lite rutor med grejor jag gjort i juli månad Eller njae.. ruta 10, sy en ficka är iofs en nyhet, nämligen denna:

fickasybingo3..som jag äntligen sydde till och i igår, inuti en gammal, megarymlig favorittygväska. Så jippi och grattis till mej! 🙂 Nu slipper jag ju böka runt som ett svin varje gång jag behöver få fatt på något av väskans ofta voluminösa och mångfaldiga innehåll. Dessutom blev det två fickor i en! En ficka med dragkedja, satt på en annan ficka med “bar” öppning.

Och här kommer då spelplanen, uppdaterad till dagens inlägg:

sybingoplan.jpg

jeansrutor1  1. Brodera något

nc3a5ldynearmband11  5. Gör en nåldyna

tofflorinprog1  7. Återbruka något

mag-gs1  9. Sy i en dragkedja

tvc3a4ttpc3a5s1  12. Sy en tygpåse

jeanskjole.jpg  18. Sy om ett plagg

This entry was posted in Decoupage. Bookmark the permalink.

6 Responses to Sybingo på g

  1. Miri says:

    Kul idé! Du har ju varit flitig med symaskinen i sommar och nu har du hela augusti på dej så några rader får du nog ihop. Smart ficka förresten! Jag skulle nog behöva göra en egen bingobricka med allt som jag borde göra så jag kanske blir lite sporrad. Jag har varit i en kreativ döperiod på sistone, man kan väl kalla det semester om man vill vara snäll 😉

    • lopplisa says:

      Njae, får nog vara glad om jag får i hop en rad. På måndag börjar min semester och då vetisjuttonde om jag hinner handarbeta, blogga mm.. Menar du en bricka med typ: städning, putsa fönster och dylikt??

  2. Åh vad roligt att se dina alster! Vad mycket fint du gjort! Så fiffigt och praktiskt med en ficka till väskan och tofflorna är verkligen supersnygga!

  3. Du verkar alltid hitta så bra användning för det du syr. Är grymt imponerad av det. Ser också alltid så otroligt jämnt och proffsigt ut.

Leave a Reply

