Burkåterbruk

pennburkburk1Igår kväll virkade jag höljen till två glasburkar. Ingredienser: garn, rocaillespärlor och i det ena fallet även tygslamsor.

Om “the burksen” nu ska användas till förvaring eller som ljuslyktor är inte bestämt. Kanske gjorde jag dem mest som terapiarbeten, i form av småprojekt i en elfte, skälvande timme, för att smälta att lönearbetarens semester obönhörligt måste ta slut förr eller senare. Snyft!!

Snipp, snapp snut, så var denna semester slut!

This entry was posted in Återbruk, Glasburkar, Virkning and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Burkåterbruk

  1. Tyg och otyg says:

    Återburk! 🙂
    Det låter lite brandfarligt att ha dem som ljuslyktor tycker jag, sådana där småburkar brukar bli ganska varma utanpå om man sätter ljus i dem, enligt min erfarenhet. Fast det kanske var batteriljus du hade i åtanke? Jag är lite brandnojig nu efter att jag sånär brände ner mitt kök den första semesterdagen….

  2. Fint! Jag fick två mindre glasflaskor vid senaste besöket hos min mor och tänkte virka in dem. Kul tips med tyg”slamsorna”. Hoppas det blir av innan nästa sommar. Då tänkte jag ha dem som vaser. Jag har märkt att jag ofta måste processa saker i hjärnan ett par månader innan jag är redo att ta mig an dem.

    • lopplisa says:

      Samma här!! Huvudet är fullt av idéer som bidar sina tider, samtidigt som andra projekt går hypersnabbt från första tanke till handling och ett resultat. Tur att hjärnan är flerspårig 🙂 Ska bli spännande att följa dina flaskors omvandling!

Leave a Reply

