En sabla härva

För en tid sedan hittade jag en nystmaskin på loppis för 25 spänn!

nystmaskine.jpg

Iofs är väl det inget som just jag prompt behöver, men alla attiraljer och verktyg som har med hantverk att göra är förstås himla skoj att äga. Och så gör ju maskinen så fina, stapelbara nystan (det i förgrunden).

Det jag nu istället prompt skulle behöva  är väl en nystvinda..

härva.jpg

I alla fall skulle en sådan underlätta, även om trasslet kanske mest beror på den egna härvokunskapen 🙂

Ja, och det som skymtar i bakgrunden, om någon nu undrar, är en “gammal” blomsterkrans av konservklipp och annat, som hamnat bakom glas och i ram. Like so:

sländairam.jpg

and so:

 

sländaram

Innesluten finns även en trollslända med kropp av järntråd och vingar av en tom flaska sköljmedel (vill jag minnas att det var).

Nä, fasen nu måste jag hasta turbo till jobbet!

Ha det!

 

This entry was posted in Metalltråd. Bookmark the permalink.

9 Responses to En sabla härva

  1. Laila says:

    Mycket snygg krans och skönt att slippa damma blomma för blomma 🙂

    • lopplisa says:

      🙂 Tackar så mycket! Himla praktiskt, särskilt som jag har gett upp försöken att att ordna en dammfri miljö i hemmet, utan att ens ha försökt!

      • Laila says:

        Som min pappa brukade säga till mamma; kommer du på ett sätt att hålla hemmet dammfritt lär du aldrig behöva jobba mer…

  2. Men jag dööööör! igen! vilka grejer du gör!

  3. Jätte, jättesnygg krans! Vilken bakgrund är det? Glänser liksom.

    Ang stenletande:
    Känner igen det där letandet. Man går i tystnad för sig själv med enstaka utrop till resten av familjen: kolla här!

    Men ansiktstestet har vi inte gjort. Bra tips!

    • lopplisa says:

      Ja, testa ansiktstestet! Någon fd arbetskamrat tyckte att jag skulle ha denna egenhet noterad, i fall jag skulle råka ut för en demenssjukdom. Det fanns nämligen ett ljusfat med lena stenar på lunchbordet på den arbetsplatsen och ofta gjorde jag ansiktstestet/ritualen! 🙂

      Bakgrunden är kartong.

  4. Katarina says:

    Kransen är fantastiskt fin,gillar hur metallen gör att den glittrar. Och nystanet blev ju så fint så att det går att ha som dekoration. Trasselhärvan ser mindre rolig ut att ta sig ann, känns tålamodsprövande och som om risk finns att man får lust att slänga både härva och stol. 🙂

    • lopplisa says:

      Tackar! Ja, jag har faktiskt lite lust att nysta om alla nystan jag har, de blir ju så fina! Hahaha ja, snart kanske härvan ryker.. eller också tar jag den till syrran! Hon gillar att nysta upp trassliga garner.

Leave a Reply

