Effektiv fläckborttagning

Det finns folk som spiller och dräller mer än andra, har jag märkt. För den kategorin är jag mer än kvalificerad 😦

Bra då att man kan applikationsdölja sina synder, som här på en jeanskjol, med lite maskin- och handbrodyr 🙂

applikationskjol

Ha det!

This entry was posted in Decoupage, Jeanstyg. Bookmark the permalink.

6 Responses to Effektiv fläckborttagning

  1. Laila says:

    Hmm, tack för tipset! Jag är också synnerligen kvalificerad i den gruppen 😔 Fast jag brukar sätta mina fläckar “på hyllan”…

  2. Miri says:

    Kreativa människor kanske spiller och dräller med den omedvetna tanken att då kan man få anledning att brodera och pynta och piffa :). Själv är jag väldigt okreativ på den fronten – spiller aldrig mat och dryck – men en och annan färgfläck kan oplanerat uppenbara sig på en ärm eller byxben.

    • lopplisa says:

      Hahaha.. kanske det! 🙂 Sedan finns det ju de som spiller med grace och anonymt, och de som spiller så klumpigt och högljutt att en hel omgivning blir varse.. Jag försöker jobba mig mot den förra kategorin i alla fall 🙂

  3. Grahnslöjd says:

    Snyggt!!:) Om du inte hade spillt hade ju inte kjolen fått sig en extra piff;)

  4. Katarina says:

    Smart! Min mamma fläckdöljer med textilpennor och skapar sig nya plagg då och då.

    Tack för kommentaren på min skopåse, att få höra “toppenåteterbruk” från dig värmer mycket då du är en stor inspirationskälla.

Leave a Reply

