Fusade plastpåsar

fusad-passPlaståterbruk omgång 2..  fusade påsar, hopsmälta med värmen från strykjärnet i drag från en öppen balkongdörr = ett passfodral som jag med all säkerhet är helt ensam om i hela universum. Ja, i princip skulle jag kunna åka vart som helst i världen eller till vilket annat solsystem som helst, tappa bort fodralet och kunna identifiera det som mitt, bland tusentals andra på en hittegodsavdelning! Det är det mervärde sådant här arbete ger. Plast i denna form är nämligen tämligen oregerligt!

Fodret är ylletyg inköpt på Symässan för fyra till fem år sedan och tryckknapparna är loppade.

Ha en trevlig dag! 🙂

This entry was posted in Återbruk and tagged , . Bookmark the permalink.

12 Responses to Fusade plastpåsar

  1. Miri says:

    Stiligt! Helt säkert one of a kind – även om efterapare får för sig att göra nåt liknade. Vilken temperatur hade du på strykjärnet? Det knepiga är väl just att hitta rätt temperatur för att smälta ihop plasten, utan att den förvandlas till en klump.

  2. Miri says:

    Förresten – synd att du inte bor i Skellefteå kommun, då hade du garanterat fått vara med i nästa års källsorteringskalender. Du har ju så himla mycket återbruksidéer! Själv fick jag faktiskt veta idag att dom vill ha med en del av mitt pyssel 🙂

    • lopplisa says:

      Klart de vill ta del av dina grejor!! Du får fota kalendern sedan och lägga ut!! Nä, jag får väl gör tvärt emot vad många tvära norrlänningar gör.. och flytt helt enkelt! 🙂

  3. Snyggt! Kul med plastfusing men bra att göra vid öppen dörr för man får verkligen känslan av att det är rena gifter som man inandas.

    Svägerskan är redan klonad. Har en syster som också levererar till oss 🙂

    • lopplisa says:

      Ja, vid första fusingstillfället tyckte jag att det att det stank förfärligt, men nu sist så kände jag knappt något. Hmm.. vad det nu beror på??

      Sicken tur du har då!! 🙂 Inte råkar hon väl heta Dolly i alla fall??

  4. Katarina says:

    Så snyggt med alla färger. Hade du en kasse med bokstäver på eller hur har du fått till dem? Har själv funderat på att testa detta, i rejält drag, men drar mig pga gifterna. Synd för det ger sådana möjligheter.

    Ang lim så fick jag flera tips på Monthly makersidan på fb, ska kolla upp det och kan sedan tipsa vidare till dig.

    • lopplisa says:

      Hahaha det glömde jag helt skriva, men bokstäverna skrev jag ut på t-shirtpapper och strök fast! Tack för påminnelsen!! 🙂 Vet inte om bokstäverna håller så bra, det får framtiden utvisa. Glömde helt bort bokstävernas ursprung eftersom det nu var ett tag sedan jag egentligen gjorde fodralet. Har blivit så mycket sämre på att blogga om det/allt jag gör nu förtiden på hantverksfronten 😦

  5. Grahnslöjd says:

    Vad snyggt det blev!! När jag gick på Edelvik höll en av lärarna på med sånt där, mitt i klassrummet, hmmm…;) Har själv aldrig provat men det verkar kul (fast jag skulle nog helst vilja stå ute med gasmask, hehe;))

    • lopplisa says:

      Ja, det här med att fusa påsar har jag lääääänge varit skeptisk emot! Tänker att det bara är en kortare, men rätt kul passus i livet 🙂 Tokig lärare!!

  6. Det är alltså inplastat tyg, eller? smart!

  7. Vilken häftig superhäftig idé och så himla färgglatt och fint det färdiga passfodralet blev. =) Jag blir jättenyfiken på hur du gjort och hur många plastpåsar du använde.

Leave a Reply

