Stickfodral

strumpsticksrulleJag tog åter fram symaskinen igår och sydde mig ett välbehövligt strumpsticksfodral. Förstår inte var de rackarns stickorna tar vägen ibland?? Ja, dessutom skrev jag ut siffror på plast, skar ut och svampade dit dessa numeriska tecken på tyget. Tygerna är förresten loppade, varav det ena var ett trasigt örngott:

strumpsticksfodral.jpgNu hänger det bara på mej att öva upp ett ordningssinne som verkligen inte ärvts ned gratis! Pjuh! Blir matt bara av att tänka på en så radikal förändring.. 🙂

Jo, och så borde jag också fixa ett nytt virknålfodral. Detta, här nedan, som gjordes för något år sedan fick fötter, så nu står jag utan.

virketui1

Trevlig helg! 🙂

This entry was posted in Sömnad. Bookmark the permalink.

2 Responses to Stickfodral

  1. Grahnslöjd says:

    Åh, vad snyggt!! Smart att trycka siffror också! Ett sånt där borde jag också sy mig nu när jag insett att det faktiskt inte är svårt att sticka med strumpstickor, har gått och trott det i 31 år…;) Men nu blir det andra bullar av;)

Leave a Reply

