…och så var de tre!

minions-tva-plus-en

Ja, är det några klenoder som mina barn kommer att slåss om vid ett framtida arv, så är det nog dessa!! Sådan tur då att jag nu lyckats erövra ännu en liten minion att remejka och göra om till granpynt 🙂 Fast än är jakten på minioner inte slut! Nä, och helst skulle jag förstås vilja göra två lite större samlingar… gärna identiska, för husfridens skull.. 😀

minions-in-prog.jpg

Japp! Och så här mycket bullig snö hade vi i S-täljetrakten i morse, fast sedan bilden togs regnar det rätt ihärdigt, så snart är väl den fina snön väck.. Suck!  Att se granar draperade i molnlik snö är jädrans fint!

minions-i-gran

Monthly Makers decembertema är ju jul. Där hittas fler tips att ta del av 🙂 Så håll till god0!!

Det var alles! Ha det!!

This entry was posted in Jul. Bookmark the permalink.

20 Responses to …och så var de tre!

  1. Så fint de sitter där på granen. Idylliskt. Kanske blir ett framtida måste varje jul, en minion i granen 😉

    Jag har i skydd av mörkret slängt minionerna vi hade hemma för några år sedan. Jag fattade inte vad det var för filurer och barnen brydde sig inte om dem mer. Nu har lillebror fått ett nyvaknat intresse för dem och jag ångrar mig så smått… Minns att de kom med McDonalds Happy Meal en period.

    Har faktiskt även slängt fyra penntrollsliknande varelser som kom i McDonalds senaste Happy meal. Kanske kommer jag att ångra även det i framtiden. Men känslan av att göra sig av med saker man ändå inte behöver är enormt skön så nu rider jag på den vågen ett tag.

    • lopplisa says:

      Tackar! Mina barn är 27 och 33, men de älskar fortfarande animerat. Mininoner är en av favoriterna 🙂 Hahaha.. kanske att jag borde slå mej på lite miniondumpstring för att utöka det egna lagret!!

  2. Anna María says:

    Så fina de är där i granen. Och kul med ett andra bidrag. Har du sett de här minionerna då? Rejäla pjäser i trädgården. Byggda av trycktankar. https://www.instagram.com/p/BN5A4bDguom/?taken-by=uppfinnarted

  3. Anni says:

    Ungefär som mumintrollen eller Pokémon hemma i det här huset.
    Himla kul att hänga dem i granen!

  4. Wilda says:

    Haha men åh så härligt! De hade mina fadderbarn blivit tokiga i! 😀

  5. Alicia says:

    Haha åh, det är så mycket humor i din kreativitet. Det är fantastiskt! ❤

  6. Anita says:

    Som vanligt när jag kommer på besök hos så spricker mitt anlete upp i ett stort leende 😀
    Kreativitet och humor är en oslagbar kombo, lika oslagbar som dina tomtar 🙂

  7. Grahnslöjd says:

    Aldrig hört talas om minioner men dessa är verkligen hur söta som helst!!!:)

  8. Anni says:

    Grattis, du vann! Skicka din adress till vardagsnjutnin@hotmail.com så postar jag direkt!

  9. Anni says:

    Fattar inte varför jag tappar bokstäver!
    vardagsnjutning@hotmail.com

  10. Men ååååh vad gulliga minionerna blev i julversion! Älskar lekfullheten du fått till.

  11. Anki says:

    Haha så roliga 🙂

Leave a Reply

