Snart till fjälls

mossa

Yes, snart bär det av till fjälls. En stuga har vi hyrt och skidåkning väntar. För att ha något att täcka hjässan med och dra ner över öronen, snabbstickades det en mössa.. och jo, den sitter som smäck! Mössan stickade jag på två stickor efter detta mönster, förutom vid uppläggningen då, då jag testade denna estniska variant med dubbeltråd (.. och blev skitnöjd).

Ja, och så gjorde jag några “skårade” apelsiner med nejlikor. Till hjälp hade jag endast en urkass skalkniv och jag skulle förstås vilja prova med lite bättre verktyg.  Undrar förresten om inte linoleumknivar vore mer passande för den här typen av jobb??

apelsiner

Det var nog alles för nu.. och om vi inte syns eller hörs innan tomtar tassar fram på tårna, vill jag önska everyhopa en riktigt, fasligt och jättegod Jul!!

 

This entry was posted in Jul. Bookmark the permalink.

3 Responses to Snart till fjälls

  1. Laila says:

    Hoppas du får en skön tid i fjällen! Fridfull jul och ett lugnt nytt år önskar jag dig ⛄

  2. Grahnslöjd says:

    Hehe, snygg mössmodell (och mössa) och God jul!!:)

  3. Hoppas ni har/hade det skönt i fjällen! Tycker apelsinerna blev toppensnygga även om kniven var slö. Är alltid imponerad av folk som kan göra rakt och snyggt, oavsett vad det gäller. Det är en förmåga jag verkligen saknar.

Leave a Reply

