Döskallekakor och fint tantporslin

Jag har ju en liten, hemlig vurm för pråliga moccakoppar med fat. Undrar just om inte vurmen uppstod i tidig barndom då min lilla dockservis, med dekor av påklädda elefanter skuttande efter färgglada ballonger, låg så långt ifrån det sockersöta dekorideal av rosa rosor jag egentligen närde. Men samtida med sagda vurm, så står mitt vuxenjag inte riktigt ut när det blir för sockersött omkring mej heller. Min hudkostym blir minst sagt eksemisk och obekväm och jag får lust att rymma fältet. Förmodar att även detta går att härleda till samma tidiga barndomsminne 😀

döskallekaka.jpg

Därav är ju kontrasterande kakor nästan ett måste!

Ja, det här blir min tolkning av Monthly Makers januaritema kontraster, för vilken Jessica står som värd 🙂 Ta en kik och kolla in andra personers tolkningar!

This entry was posted in Decoupage. Bookmark the permalink.

9 Responses to Döskallekakor och fint tantporslin

  1. Grahnslöjd says:

    Kakorna ser dödligt goda ut!!;)

  2. Katarina says:

    Jag ÄLSKAR sådana här kontraster, spänningsfältet som skapad. Min mamma har otroligt vackra mockakoppar i glimrande färger. Tror aldrig de har använts men brorsan och jag brukade öppna byrålådan, där de låg i sina plastaskat, och beundra dem. Ibland är jag sugen på att be att få dem men de skulle säkert bara bli liggande hos mig med.

  3. Wilda says:

    Haha åh så underbar kontrast-tolkning! Blir alldeles glad i magen!

  4. HÅller med dig – jag tycker det är mycket sunt att kasta in lite skräck i det sockersöta. Man vill ju inte få en sockerchock. Väldigt rolig tolkning!

  5. Jessica says:

    Hahaha åh fantastiskt ju! Älskar kakorna OCH porslinet men kombon ❤

  6. Anki says:

    Hihi vilket roligt bidrag!

  7. Kan man få smaka en? Jättebra tolkning och dödligt kul!

  8. skruttbullesemla says:

    Haha ja, det är kontrasterna som skapar spänning i vardagen och intresse i bilder! Tycker du lyckats ypperligt med temat, så rolig tolkning!

  9. johanna says:

    men vilken rolig tolkning av temat, gillar verkligen dethär! Jag gillar också pråliga koppar men har inte en enda? Får hålla utkik på secondhand!

Leave a Reply

