Necessär av potatistryckt tyg bl a

God tidig morgon!!

Jo, så har det blivit en necessär sedan sist! Och om någon nu undrar var jag brukar köpa blixtlås ifrån, kan jag meddela att det är här jag hittar dem: Mossby Quiltshop. Omgående leverans, många färger på blixtlås i metervara, trevlig kundkontakt och med porto beroende på vikt istället för en fast summa. Ja, jag måste ju också tillägga att jag inte är sponsrad på något vis alls.

En bra instruktionsfilm för hur man för övrigt plättlätt får på kläppar på blixtlås, finns här.

Ja, och så den lilla necessären då!

potatistryckneccessar

Mått: 18 x 15 cm

Ingredienser: potatistryckt tyg, linnetyg, broderigarn, pärlor, dragkedja, en D-ring och lite skinn (måste jag påpeka att tygerna är loppade?) :).

Ja, och så här såg tyget ut strax efter tryck:

potatistryckt-tyg1

Ha en trevlig dag!

This entry was posted in Tyg, Väskor and tagged , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Necessär av potatistryckt tyg bl a

  1. Mimmi says:

    Snyggt som vanligt när du pysslar 😄

  2. Grahnslöjd says:

    Så otroligt snygg, gillar den lite rustika känslan!! Håller också på med en necessär men den är av det virkade slaget…

  3. Miri says:

    Stilig necessär! Skön kombination av material och färger. Very nice indeed!

  4. Tyg och otyg says:

    Jättesnygga! Potatistryck…. mönstret för mina tankar till pommes frites, men det är inte det du tryckt med va? 😉

Leave a Reply

