Tygpåse med tryck

Idag har jag varvat tvättstuga med sömnad. Tvättstugearbete är ju inte precis en superduperfavorit, men med mutor går det bättre! Dagen till ära fick det som sagt bli lite mutesömnad som morot, andra effektiva morötter kan vara lakrits, lakrits eller varför inte lakrits..

Resultatet, förutom de nytvättade paltorna, blev en liten tygpåse som jag tänkte kunde passa dottern. Hon är nämligen en tacksam mottagare av det mesta jag skyfflar över, av det jag gör. Dottern får ju förstås använda påsen till vad som, men jag tänkte att den kunde vara passande som “resesmutstvättspåse” (säg det det ordet snabbt och tydligt tre gånger i rad utan att staka dej om det går)  🙂

Påsen blev som sådan:

gubbpase

Loppat tyg, ärvda snören och ett screentryck  jag gjorde för länge sedan på en sommarkurs (här och här) på Eskilstuna Folkhögskola (var annars?)  🙂

Jaha, så var det bara hämtning av den sista tvätten och städning kvar! Pliktrogen som jag är, städar jag alltid efter mej i tvättstugan, även när nästkommande granne är värsta lortgrisen och aldrig själv lyfter en trasa för någon annans skull – som idag. Hon skulle bara ana hur många skällsord och besvärjelser jag väser, när jag råkar komma efter henne till en skitskitig tvättstuga. Och att säga till om städregler eller be vederbörande snällt, funkar olyckligtvis inte! Tro mej, det har prövats, både med och utan PMS!

Klart, slut och god fortsättning på pågående helg!

This entry was posted in Sömnad, Tyg, Väskor. Bookmark the permalink.

4 Responses to Tygpåse med tryck

  1. MarveW says:

    Fin! Tänker att det är så onödigt med alla färdigpåsar som jag måste köpa. Det du gör är ju så mycket finare.

  2. Du gör så fina saker!! Det är ju en enorm fördel med villa i Tvättsammanhang. Kommer just därifrån densamma och om det är lite skit i hörnen är det åtminstone min egen.

    Ugglan gick tyvärr ett omilt öde till mötes. Ditt erbjudande kom lite sent och vi kunde inte själva adoptera honom så det blev avlivning 😉

    • lopplisa says:

      Tack så mycket! Ja, vad anbelangar ugglan, misstänkte jag att det kunde bli svårt!! 🙂 Skönt att ha en egen tvättstuga, bara för dej själv!! Jag kräver ju inte att man ska lämna kliniskt rent efter sig, men någon liten ansträngning borde man ju kunna kräva, åtminstone lite fuskstädning… men inte ens det!

Leave a Reply

