Potistryckt kuddfodral m m

potatistryckt-kudde.jpg

Monthly Makers tema för februari är loppis. Värd är Stina. Tja, vad ska jag välja? Nästan allt jag sysslar med i hantverkssammanhang, har ju ett loppisursprung.. som detta vita, färdigsydda kuddfodral och lakansväven som går i marinblått. Okej, tråd och tygfärg till potatistrycket är nyköpta, men det beror uteslutande på att jag inte funnit dessa attiraljer second hand. Ja, annars hade även de loppats så klart! 🙂

En vit marker var något jag i alla fall hittade häromsistens. En sådan som fäster på det mesta.. som i form av prickar på denna nyloppade flarra:

markerflaska

Här är flarran förresten i gott sällskap med andra loppade flarror, som jag gjorde om till ljusstakar för några år sedan:

markerfls

Ha det!

PS

Vill du ser mer potatistryck hittar du det här.

Och fler utsmyckningar med markern finns här.

 

This entry was posted in Ljusstakar, Sömnad, Tyg, Tygtryck. Bookmark the permalink.

10 Responses to Potistryckt kuddfodral m m

  1. Miri says:

    Fanken vilket snyggt potatistryck! Det där blir en storsäljare på Nordstroms, kan jag lova som din manager 😀

  2. Wilda says:

    Så kul med ett tema som passade dig perfekt! Tänk att något kan få så mycket liv av att lägga till några prickar!

  3. Väldigt snyggt med det vita trycket på det mörka tyget. I like! och den rostiga burken!
    Jag beundrar att du får så mycket ur händerna, själv samlar jag mest på mig skräp som bara blir liggande, men som jag tänker skall “bli något!

  4. Alicia says:

    Snyggt pimpat av flaskan! Gillar hur prickarna blir tätare högre upp, väldigt tillfredsställande mönster och snyggt med det vita mot det grönblå!

  5. Alltså den där flasksamlingen är huuur fin som helst! SÅÅÅ fint! ❤

  6. Mary Sane says:

    Så jävla coola saker! 😀 Love at first sight. Gillar den bohemiska känslan i dina alster.

Leave a Reply

