Fritt symaskinsbroderi och lite om att sy efter mönster

Hello,

I somras gick jag en kul sommarkurs, Vax, papper och roliga stygn (Eskilstuna folkhögskola), där jag fick prova på det här med fritt symaskinsbroderi. Kort därefter, väl hemma, gjorde jag en liten blomma, som sedan dess legat i lapplådan, i väntan på fortsatt levnad. Broderiet är förresten endast gjort av tätt packade stygn, om någon nu undrar. Igår var det dags att plocka fram broderiet då jag provsydde en pytteliten necessär efter denna beskrivning och behövde lite pimp.

necessar-blomma

necessar-blom

Cirkamått: 13 x 10 x 5 cm (bredd x höjd x djup). Linneåterbruk av ett tidigare slaktat plagg.

Och nu har jag förstått hur mycket fortare det går att sy efter färdiga mönster!! Det måste jag bara göra mer av 😀 Fasen alltså! Sent ska syndaren vakna!!

Advertisements
This entry was posted in Återbruk, Remake, Sömnad, Väskor. Bookmark the permalink.

6 Responses to Fritt symaskinsbroderi och lite om att sy efter mönster

  1. Laila says:

    Bra färdiga mönster går det säkerligen fortare att sy efter men andra..
    Gillar neccesären, skulle behöva något sånt till alla små stickpryttlar som nu har vuxit ur mina virkade fodral…
    Blomman på sidan var riktigt snygg, och blev verkligen pricken över det berömda i:et 😀

  2. oh så fin! Jag älskar att gå kurser och lära mig nya saker!

  3. Grahnslöjd says:

    Åh, maskinbroderi är ju superkul!! Blomman är jättefin, ser så levande ut tycker jag! Och den där necessärbeskrivningen måste jag kolla in känner jag;)

  4. Ha ha! Ja jag tycker alltid det verkar så jobbigt med färdiga mönster eftersom man måste hålla på och kolla hela tiden, men du har nog rätt, rimligen sparar det tid:)

  5. Och fin! som alltid!