Ett ufo flög förbi

Hej hopp! I en ursinnig rensningsiver, dök ett nästan flygfärdigt ufo upp.

I en liten påse låg detta, som för övrigt rätt bra visar hur jag jobbar när jag ritar, skissar och planerar ett arbete…

filtfågel-plan..eller ja, som synes är jag urkass på att följa en exakt utstakad väg, från start till färdig produkt 😀 Inte så konstigt då att jag så gott som alltid skippar allt förarbete what so ever, och istället bara kör på!!

Nåvars, ufo:t då? Ja, det gjorde jag klart tidig morgon, denna dag, och sådan blev filtfågeln, långbent på språng:

filtfågelSjälva grunden är en feltvättad väst av maskinstickad ylle som jag faktiskt fick från second hand en gång. Jag frågade helt enkelt om det hade lite feltvättade ylleplagg till övers, som de ändå skulle slänga.

I västen fanns för övrigt naturliga ränder från någon ribbstickning och dessa fick helt enkelt styra större delen av brodyren.

Alla ulltrådar kommer också från second hand och stommen till benen är gjorda av någon styv metall som jag fick i samband med en bekants husröjning vid en flytt. Stoppningen kommer från en slaktad kudde.

Endast materialet till rundlarna är “nyköpes” och pärlan i ögat.

Klart slut! Ha en fin dag!! 🙂

This entry was posted in Återbruk, Broderi, Filt, Sömnad and tagged , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Ett ufo flög förbi

  1. Kul att se processen och så himla fiffigt att fråga på Second hand efter feltvättade plagg! Det tar jag efter direkt! Sött fjäderfä!

  2. lopplisa says:

    Tack! Ja, jag borde själv fråga igen. Fick den grå västen och någon blekrosa tröja (vill jag minnas) vid det här tillfället, hm.. undrar just var dessa har tagit vägen? Måste rota!

  3. Jag känner att jag gjort slut på superlativ inför dina grejer, så jag kör en ‘less is more’- Så himla fin! och smart att fråga om feltvättat, det skall jag också göra.

    • lopplisa says:

      Hahaha tackar!! Feltvättade ullplagg är aldrig fel att samla på sig! Bättre att de kommer till användning än att de hamnar i något värmeverk

  4. Grahnslöjd says:

    Snygg pippi! Haha, gillar verkligen din arbetsgång från skiss till färdigt resultat;)

Leave a Reply

