Posca på tyg – ett armband

Månadens tema för Monthly Makers är tyg. Värd är Wilda och upphovskvinna till den  mest fantastiska skapelse i sänggavelsklassen, som då jag har skådat! Här kan du se den och också följa länkar till vad andra har skapat av tyg, denna månad.

Själv gjorde jag ett armband av snedslå och med påritat mönster med en Poscapenna. Ja, för enligt broschyren jag fick med på köpet av sagda penna, stod det att det gick att rita på tyg och att fixeringen av strecken gick att göra med strykjärn. Kul tänkte jag och gick igång meddetsamma!!

Sådant blev det:

posca-armband3

Ha det!! 😀

This entry was posted in Armband, Sömnad, Tyg and tagged , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Posca på tyg – ett armband

  1. Snyggt och det ser ut som snö men fattade efter ett tag att det var vadd. Jag beställde ett helt set poscapennor, använde dem en gång och sedan dess är de försvunna. Som jag letat efter dem!!! Men de är och förblir borta. Jag måste ha slängt dem. Eller så dyker det upp när mina barn död-städar efter mig.

    • lopplisa says:

      Oj, det var värst!! Hoppas pennorna kommer fram omedelbums!! Hehe, ja, det är vadd och inte snö! Himla svårt att fota armband, tycker jag 🙂

  2. Wilda says:

    Åh vilka fina ord om min sänggavel! TACK! Och vilket underbart smycke. Så egensinnigt vackert och mönstret på är ju pricken över i, verkligen!

  3. Pingback: MONTHLY MAKERS TYG | Era bidrag | REAKTIONISTA

Leave a Reply

