Posca på tyg – armband – dag 2, m m

Jag var ju tvungen att göra ett armband till, men då av en beprövad grundmodell, jag gjort förut. Här och här finns exempel på dessa.

poscaarmband-dag2Well, ovanstående “grundmodellsarmband” är gjort av Poscapennstreck och prickar och blader på snedslå, inklusive läderrem, knapp, sy- och lintråd. Gårdagens alster av lite samma Poscatyp hittar du här (OBS! Poscapennstreck på tyg fixeras på baksidan med strykjärn).

Annars då? Ja, jag sitter och väntar på paket från UPS. Mellan tummen och pekfingret kommer de någon gång under dagen…. och konstigast av allt, i dessa tider… chaufförerna har inga arbetsmobiler!!! Således kan de inte ringa mottagarna till de leveranserna de kör, annat än från sina privata mobbar! Så, vem vet om de verkligen ringer när en leverans de “kränger, tränger så”?

Men jag hoppas, hoppas verkligen på att de ringer mej! Vi har nämligen portkod vid entrén och koden byttes nyligaste nyss och verkar inte fungera med nya siffrorna! Kan också tillägga att UPS tydligen var här i fredags, då jag själv var hemma, ovetande om att de inte kom in genom porten!! Om chauffören vid det tillfället hade mitt mobilnummer, låter jag vara osagt. Nu har jag i alla fall meddelat kundtjänst det.

Vad väntar jag då på? Jo, ett strykjärn!! Det första järnet jag nyköper på över 30 år!! Annars har jag bara ärvt eller handlat strykjärn på loppis. Här kommer ett osponsrat tips! 40 % hos Philips online i utbyte mot två stämplar, genom Felix Matklubb!

OBS!

1. Man kan bara köpa produkter inom områdena Personlig vård och Hushållsprodukter.

2. Priserna på Philips online kan vara högre än i andra butiker, så det gäller att räkna och se om det lönar sig.

Sist men inte minst…

inga-lappar

Händer bara i min trapp!! 😀 Ett bra tag satt lappen där, utan någon verklig funktion! Men, si så kom någon lapp- och nyckellös tvättstugebokare och fick god användning av papiret i alla fall..

This entry was posted in Armband and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

