Paisley, Posca och potatis

Potatistryck med Poscaprickar och streck och ett första knapphål!! 🙂

posca-och-potatisNja, den lilla väskan är nog inte färdig ännu, märker jag.. Med locket på är det ju en obalans i mönstret, så vi får se hur jag åtgärdar det.. ingen aning ännu.

Det nedre tyget kommer att ingå som en våd (?) av fyra i en kommande kjol… om det vill sig väl! Himla kul att göra egna tygmönster på ett sådant enkelt vis btw 🙂

Också detta får ingå i Monthly Makers tygtema, denna sköna maj månad!

Ha en fortsatt fin helg!

This entry was posted in Decoupage. Bookmark the permalink.

10 Responses to Paisley, Posca och potatis

  1. Fin! Och det var ju synd att det kom två blad på samma sida när man stänger den. Men gör det så mycket, egentligen? Du kan ju, om nödvändigt, lägga till lite prickar till vänster – alltså prickar med småprickar runt som du redan har. Hade det funkat??

    Jag fick ut 23 cm på varje sida i de kvadrater jag klippte ut från min altas. Blev rätt lagoma kuber. Man kan ha lite mindre också tror jag men inte supermycket mindre, för risken är att det blir tjockt att vika.

    Förresten – tror du inte att jag hittade mina poscapennor efter att jag skrev förra kommentaren hos dig? Helt creepy!! Plötsligt låg de bara där i pysselskåpet bland barnens vattenfärger! Har jag verkligen inte kollat där tidigare? Känns osannolikt men måste ju vara så. Jag blev så chockad att jag inte ens kom mig för att prova om de funkar fortfarande. Det måste vara cirka 3 år sedan de försvann.

    • lopplisa says:

      Tack för tipset! Skulle kunna funka. 🙂

      Jaha? Nä, då är “mina” sidor på tok för små! Synd! Ljuskuberna var ju jättefina!

      Så bra att Poscapennorna kom fram (även om de aldrig var borta egentligen..) Story of my life på ett ungefär! Särskilt sedan jag skaffade glasögon och vidvinkelseendet försvann!!

  2. Grahnslöjd says:

    Vilket smart sätt att skapa mönster på, jättesnyggt!!!

  3. Du har alltså ritat mönstret runt själva paisleydroppen med en penna?

  4. lopplisa says:

    Ja, just det! Jag har nu inte testat tvättbarheten, men det står i broschyren om Poscapennor att de kan ritas på tyg, med fixeringen av strykjärn. Hoppas det!! 🙂

  5. Alicia says:

    Fiiint med mötet mellan det grova potatistrycket och de små linjedetaljerna!

  6. Wilda says:

    Vilket otroligt fint tryck du har fått till! Gillar mönstret skarpt!

Leave a Reply

