Enklaste kjolen..

poscakjol-st.. och endaste fotot, då batteriet i kameran tog slut. Ja, jag kan ju knappast påstå att min otålighet har minskat med åren.. Nä, för bövelen! Att invänta ett laddad batteri är mej övermäktigt!

Mönstret måttade jag fram, med lite ändringar, från en loppad kjol, som sitter som en smäck och har ett otal antal år på nacken. “Paisleymönstret” är potatistryckt med streck och prickar från två Poscapennor av olika grovlek. Tyget är ett loppat underlakan och kammades hem för en tia. Själva knytbandet och resåren fanns redan hemma (troligen även de loppade långt tidigare..).

Ja, det var alles! 😀 Ha en fin dag!

This entry was posted in Återbruk, Tyg, Tygtryck. Bookmark the permalink.

One Response to Enklaste kjolen..

  1. Tycker att det blev väldigt snyggt och jag beundrar ditt tålamod med alla små prickar och streck. Jag hade nog försökt mig på något enklare, men du fick ju verkligen lön för mödan.

Leave a Reply

