Big kasse

För ett bra tag sedan fyndade jag ett par travar jeansben på second hand. En del av dessa ben skar jag till rutor, vilka sedan blev liggande. Eller ja, en “rutig” väska gjorde jag visst förra året av några denimfyrkanter och nu i dagarna gick jag lös på några rutor till.

jeanskasse-shoppin

Ganska lik den förra väskan, kan man tycka, men bra mycket större. En rejäl handlarkasse helt enkelt och som går att justera smått i storlek (i sidorna, för att vara lite mer exaktamente)! Precis vad jag behövde 😀

 

 

27 rutor ville det till, á 15 x 15 cm, inklusive sömsmåner och så fick det bli lite brodyrstygn osså.

Jo, i påskas var jag i Berlin förresten, För femte gången i ordningen, tror jag. Och alltid finns det något att förundras över och inspireras av i denna stad.. som denna annonspelare t ex:

berlin

Så skruttig och vacker! Lager på lager av kulturell nutidshistoria.

Eller detta fiffiga återbruk av en telefonkiosk:

berlinbilb

Ge och/eller ta.. böcker och DVD-filmer! 😀 Himla trevligt! Fram för bibliotekskiosker även i Sverige för bövelen!

Ha det och på återseende!

This entry was posted in Återbruk, jeansåterbruk, Jeanstyg. Bookmark the permalink.

2 Responses to Big kasse

  1. Alicia says:

    Åh så fint med de mindre romberna i rutnätet!

Leave a Reply

