Sydda shorts

Tjohooo! Löjligt förtjust kan jag basunera ut att jag har sytt ett par shorts!!! JAG??!!

Jo, men visst! Busenkla shorts efter en steg-för-steg-beskrivning från en tidning, Burda Style 3/2012, blev så här:

shorts1

.. och så här  i “profil”:

shorts2

Vad mer? Tja, tygbiten (bomull/lin, “Kvist” från Åhlens), en före detta gardinlängd, är loppad, resåren likaså.. endast tråden är nyköpes.

Shortsen funkar fint att sova i eller såsa runt i hemmet med. Shorts för utomhusbruk kräver ju fickor! Det vet väl varje fickproppande människa om 😀

Ha det!

This entry was posted in Remake, Sömnad, Tyg and tagged . Bookmark the permalink.

4 Responses to Sydda shorts

  1. Mimmi says:

    Vilka fina , men det är ju allt du skapar 🙂

    Ha en skön sommar // Mimmi

  2. Grahnslöjd says:

    Åh, vad snygga och vilket tjusigt tyg!! Jag vill också sy shorts!!:D

    • lopplisa says:

      Tackar! Ja, är bland är turen framme och man hittar prima tyg på second hand! Längden var inte så lång, men om det hade funnits två, kanske jag skulle ha slagit till på en somrig klänning i enkel stil 🙂

Leave a Reply

