Kökshanddukssömnad

Jag köpte en prima gardinkappa på second hand för en tid sedan. Men, väl hemma blev jag varse att det fina mönstret var felvänt.

fågelkappa.jpgFåglarna gick ju på stjärtarna eller näbbarna, istället för på fossingarna! Så det fick bli något annat än gardinkappa av tyget!!

fågelhanddukar

Ja, som t ex dessa dagsfärskt sydda kökshanddukar. Detta par ska jag inte behålla, men nog tror jag att det blir en uppsättning till mej själv också! 😀

Snygghörn fick jag btw till genom denna beskrivning hos Karins “Jag syr mina egna kläder” .

Och två sybingorutor anser jag mej vara berättigad!! Nämligen “Återbruka en textil” och “Skapa till någon annan”.

sybingofågel

Synes!

 

This entry was posted in Sömnad. Bookmark the permalink.

4 Responses to Kökshanddukssömnad

  1. Herregud vad du varit produktiv!! Är det sybingot som fått dig att jobba med raketfart eller semestern?

    Snygga saker pch bra att du beskrev anteckningsboksprocessen. Har sett hemmagjorda anteckningsomslag med någon form ac spiralbindning. Verkar svårt. Det här verkade betydligt enklare.

  2. lopplisa says:

    Goddagens! Det är nog sybingot som fått fart på mig!! 😀 Kör nog ett par rader och sedan tar jag bloggsemester!!

    Ja, det här sättet är betydligt lättare, när det gäller anteckningsboken. Satsade också på dubbelhäftande tejp, då jag tror att det underlättar vid ev byte av kollegieblock.

  3. Tyg och otyg says:

    Finaste tyget jag sett på länge!

Leave a Reply

