Tygkasse

Jag har en stor tygkasse sedan tidigare av jeansåterbruk. Det räcker ju knappast när mat ska handlas i större mängder. Sådan tur då att second hand kan tillhandahålla ett ändamålsenligt tyg som bara skriker kasse! Kolla bara här:

tygkasse-grönsakerJa, och hade jag inte råkat sitta på kassen hade den också varit mindre skrynklig 😀

 

tygkasse-botten

Botten, med “flikar”, gjorde jag efter Heimlagas beskrivning. Vad det handlar om kan anas i den sydda triangeln, här ovanför. Inte alls så dumt då det förstärker bottenplattan avsevärt!! 😀

 

tygkasse-sidosöm

För övrigt förstärkte jag alla sömmar…

 

tygkasse-ficka

… och eftersom man aldrig så noga kan veta när en ficka fattas, fick det bli en sådan dito med dragkedja 😀

Så kan ännu en ruta i sybingot läggas till handlingarna, “Väsk-rutan”! Hurra!! 🙂

tygkasse-sybingo

På återseende!

This entry was posted in Sömnad. Bookmark the permalink.

7 Responses to Tygkasse

  1. MarveW says:

    Nu krävs det ju att ha en snygg tygkasse i handväskan, för att sluta köpa alla onödiga platspåsar.

  2. Heimlaga says:

    Kul att du hittade min beskrivning! Och vilken rolig sybingo, den idén har jag inte sett förr!

  3. Du närmar dig bingo ser jag 😊 Blev lite intresserad av den förstärkta botten. Verkar smart. Gillar mönstret och färgerna på tyget du hittat. Shoppingkassar har man aldrig för många av och den här kanske lämpar sig extra bra til grönsaker?

    • lopplisa says:

      Hahaha ja! Tyget lämpar sig ypperligt till ätbara grödor!! Nu har jag påtvingat min syrra att tycka att det är en fördel att jag syr ett par kassar till henne också. Hennes kassar är nämligen antingen för små eller förstora. Mittemellan är ju optimalt!! 🙂

  4. jmontell says:

    men guuud vad fin!! Det där tyget var ju som klippt å skuret för att bli en tygpåse (tänker mig att den får följa med till mataffären å svämma över av färsk frukt och grönsaker)

Leave a Reply

