Från Gudrun Sjödén-kasse till kameraväska..

.. och BINGO!! Hipp, hipp!! 😀 En sybingorad!

kamerabingo

Jo, en kameraväska var ju något jag “länge hade velat göra” och en “förvaring” blev det ju! Två rutor att checka av alltså! Faktum är, att vore det inte för sybingot, hade jag nog inte tagit mej an kameraväskan.

Jag hade nog trott att det var för svårt, men med min gamla väska som “på ett ungefärlig modell”, gick det ju fint! Och när när Sjödén-tygkassen med det rätta stuket slutligen kom i mina händer, ja, då fanns det definitivt ingen återvändo! Det var bara att skrida till verket!!

camera-case

Som foder använde jag bitar från en kasserad textilvaxduk och som mellanlägg fick det också bli det jag hade hemma, nämligen någon tjockare slags vlieselineliknande sjok och ett par lager skumgummitvättlappar.

kameracase2

Endast knäpplåset och axelremmen är nyköpes, då dragkedjan är loppad (ser svart ut, men är brun ISV… i själva verket).

cameracase2

Nöjd! Ja, faktiskt, väldans!!

Glimtar från tidigare Gudrun Sjöden-kasseremakes ser du här:

 

Himla fint material att skapa av! 😀

Ha det!

This entry was posted in Återbruk, Gudrun Sjödén-hack, Remake, Sömnad, Tyg, Väskor and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Från Gudrun Sjödén-kasse till kameraväska..

  1. Åter min färgkombination!! Vi har haft en pågående diskussion hela sommaren om vad som är turkos egentligen. Min äldsta dotter hade hävdat att detta var den perfekta turkosa färgen men jag tycker den är grön. Hon har blivit nedröstad och vi har inte kunnat enas om den ultimata turkosa, needless to say.

Leave a Reply

